تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۲۴
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۴۵۳۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:

تصویب رمزپول بانک مرکزی در شورای پول و اعتبار

‌می‌متالز - رئیس کل بانک مرکزی از تصویب رمزپول ملی در شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت: چارچوب اصلی رمزپول یا رمزریال بانک مرکزی با نظر مثبت اعضای شورای پول و اعتبار طراحی و مشخص و به زودی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، علی صالح آبادی روز دوشنبه در هفتمین همایش انجمن مالی اسلامی افزود: رمزارز ملی ابعاد مختلفی دارد و از منظر نظام بانکداری نیازمند دقت در سیاستگذاری هاست.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر موسویان، گفت: پس از راه اندازی شورای فقهی به موجب برنامه ششم، اقدامات بسیار موثری در رابطه با نظام سازی رمزارز‌ها صورت گرفته که شایسته تقدیر و تشکر است.

صالح آبادی گفت: در ادامه اصلاحاتی که در شورای فقهی صورت گرفت، کارگروه تخصصی شورای فقهی در قم با هدف بررسی عمیق و دقیق موضوع رمزارز‌ها راه اندازی شد.

رئیس انجمن مالی اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا بانکداری ما مشخصه‌های بانکداری اسلامی را دارد یا خیر، گفت: دولت در این زمینه دغدغه جدی دارد بنابراین مصوبه‌های شورای فقهی باید در صحنه عمل ظهور پیدا کند.

وی بر لزوم همراهی شورای نظارت در کنار نظارت معمول در بانک‌ها تاکید کرد و گفت: براین اساس مقرر شده که بانک مرکزی فردی را به عنوان ناظر شرعی در بانک تعیین کند که همزمان عضو کمیته تطبیق و مقررات بانک نیز خواهد بود.

صالح آبادی اظهار امیدواری کرد نظام بانکی بیش از گذشته به سمت بانکداری اسلامی حرکت کند.

وی گفت: خوشبختانه در بازار سرمایه مباحث مالی اسلامی موفق و عمیق عمل کرده و تلاش داریم در بازار پول نیز به هدف گذاری‌ها دست پیدا کنیم.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده