تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۵۴
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۲۳۶۵۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس:

مردم می‌توانند روی رمز ارز ملی سرمایه گذاری کنند

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از تدوین و بررسی طرح رمز ارز ملی و سرمایه‌گذاری مطمئن در این حوزه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا مرحبا درباره آخرین وضعیت ساماندهی قانون رمز ارز‌ها و رمز ارز ملی گفت: طرح ساماندهی ارز‌های دیجیتال در مجلس در حال تدوین و بررسی است و در آینده نزدیک فعالیت آزمایشی رمزارز ملی هم آغاز خواهد شد.

وی افزود: بر اساس توافق‌های قبلی قرار بود، کمیته‌ای مشترک بین کمسیون اقتصادی مجلس و بانک مرکزی تشکیل شود، اما پس از گذشت چند ماه از مطرح شدن این موضوع، تاکنون اعضای آن مشخص نشده که کمی زمان برخواهد بود. چرا که در ساختاز اقتصاد ایران، موضوعی نو و جدید است.

مرحبا ادامه داد: به محض آنکه رمزارز ملی قابل ارائه و سرمایه‌گذاری شود، قطعا نمایندگان مجلس در اسرع وقت این موضوع را از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهند کرد و تمام افراد می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری کنند.

بر اساس این گزارش، رمز ارز ملی وسیله‌ای مطمئن برای سرمایه‌گذاری و مانعی جدی برای خروج ارز خواهد بود. برخی کارشناسان اقتصادی رمزارز ملی را به دلیل جذابیت‌هایی که دارد به بورس تشبیه کرده‌اند. با ارائه رمز ارز ملی در بازار جهانی ارز‌های دیجیتال به دلیل نظارت دولت بر آن به تبع خطرات ناشی از کلاهبرداری هکری از بین می‌رود و مردم می‌توانند سرمایه‌گذاری آسوده‌ای در این حوزه داشته باشند.

بر اساس گزارش قبلی میهن بلاکچین، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در اواخر شهریور ماه، گزارش نظارتی کمیسیون اقتصادی درخصوص وضعیت صنعت استخراج رمز ارز‌های جهان روا و مبادلات داخلی آن در کشور را قرائت کرده است. پورابراهیمی رییس این کمیسیون نیز اخیرا اعلام کرده است تا ۲ ماه دیگر متن قانون ساماندهی به ارز‌های دیجیتال آماده می‌شود. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفته است طرح قانونی ساماندهی ارز‌های دیجیتال در دست تدوین است و پروژه ارز دیجیتال ملی هم با مشارکت بانک مرکزی بررسی می‌شود. به‌گفته مرحبا، مردم می‌توانند با خیال راحت در ارز دیجیتال ملی سرمایه‌گذاری کنند و نگران خطرات موجود در بازار ارز دیجیتال هم نباشند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده