تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۵
بازدید: ۳۹۵
کد خبر: ۲۴۵۴۴۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش تولید خودرو‌های الکتریکی، عامل افزایش بالای قیمت نیکل

‌می‌متالز - افزایش تولید خودرو‌های الکتریکی و کاهش ذخایر نیکل، قیمت این فلز را به بالاترین میزان ۱۰ سال گذشته رساند.

به گزارش می‌متالز به نقل از وب سایت فایننشال تایمز، قیمت نیکل که اغلب در باتری خودرو‌های الکتریکی قدرتمند کاربرد دارد، روز چهارشنبه گذشته با رشد ۴ درصدی به ۲۲ هزار و ۷۴۵ دلار در هرتن افزایش یافت که بالاترین قیمت نیکل طی دهه اخیر به شمار می‌رود.

این در حالی است که ذخایر نیکل موجود در انبار‌های مورد تایید بورس فلزات لندن برای پنجاه و یکمین روز متوالی کاهش یافت.

طی یک ماه گذشته به دلیل افزایش تقاضای خودرو‌های الکتریکی و نیز برخی اطلاعیه‌های پروژه‌های جدید معدنکاری نیکل، قیمت این فلز شاهد رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی بود. در بریتانیا از هر ۴ خودروی جدید در ماه دسامبر، یک دستگاه خودروی الکتریکی دارای باتری بود. این در حالی است که مجموع فروش خودرو‌های با منبع انرژی جدید در چین طی سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۶۹ درصد افزایش یافت.

این افزایش قیمت در حالی روی داد که مس به عنوان مهم‌ترین فلز صنعتی جهان برای نخستین بار از اکتبر ۲۰۲۱ تاکنون به قیمت بالای ۱۰ هزار دلار در هر تن معامله شد؛ چرا که نشانه‌هایی مبنی بر وجود برنامه‌های حمایتی چین برای اقتصاد خود مشاهده می‌شود.

در اوایل هفته اخیر، شرکت معدنی بی اچ پی در یک پروژه بزرگ نیکل سرمایه گذاری کرد. این در حالی است که خودروساز تسلا نیز نخستین قرارداد عرضه محصول به ایالات متحده را با قرارداد خرید ۷۵ هزار تن نیکل از ذخایر تاماراک در مینه سوتا امضا کرد.

رشد ۱۹ برابری تقاضای نیکل؛ شرط دستیابی به توافق پاریس

براساس گزارش سازمان بین المللی انرژی، اگر کشور‌های جهان بخواهند به اهداف توافق پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی دست یابند، تقاضای نیکل باید تا سال ۲۰۴۰ میلادی ۱۹ برابر شود.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده