تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۳
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۲۴۷۶۷۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
پیش بینی ۱۲ برابری فروش خودرو‌های الکتریکی تا ۲۰۳۰

سرمایه گذاری در "نیکل تانزانیا"؛ گام بی اچ پی برای تامین باتری خودرو‌های الکتریکی

‌می‌متالز - شرکت معدنی بی اچ پی ۵۰ میلیون دلار در معدن نیکل تانزانیا سرمایه گذاری کرد. این اقدام گامی در جهت تولید باتری خودرو‌های الکتریکی است که پیش بینی شده فروش جهانی آن‌ها تا ۸ سال آینده ۱۲ برابر خواهد شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از وب سایت African Business، رشد فزاینده تقاضای نیکل برای استفاده درساخت باتری خودرو‌های الکتریکی منجر به سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری شرکت معدنی بی اچ پی BHP در معدن نیکل کابانگا Kabanga در تانزانیا شد.

این سرمایه گذاری نشان از ورود مجدد بی اچ پی به بخش معدن آفریقای جنوبی دارد. ذخایر معدن کابانگا حدود یک میلیون و ۸۶۰ هزار تن نیکل برآورد شده است.

انتظار می‌رود، اولین تولید این معدن در سال ۲۰۲۵ میلادی انجام شود. همچنین تولید سالانه حداقل ۶۵ هزار تن نیکل در طی عمر ۳۰ ساله این معدن پیش بینی شده است.

این در حالی است که در صورت استفاده از ظرفیت کامل این معدن، سالانه ۴ هزار تن کبالت نیز به عنوان محصول جانبی این معدن تولید خواهد شد. این محصول در باتری‌های لیتیمی و نیز تولید آلیاژ‌های مقاوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کابانگا اولین پروژه معدنی بزرگ جدید در تانزانیا است که مجوز استخراج معدن در این دهه را دریافت کرده است. شرکت کابانگا نیکل یک شرکت خصوصی ثبت شده در بریتانیا است.

حدود ۴۰ میلیون دلار از سرمایه گذاری بی اچ پی موجب تسریع توسعه معدن خواهد شد. این در حالی است که ۱۰ میلیون دلار نیز در بخش زیست محیطی سرمایه گذاری می‌شود. این سرمایه گذاری در یک شرکت فن آوری و توسعه که دارای ثبت اختراع فرآیند تولید فلزات باتری با استفاده از فناوری هیدرو متالورژی است، انجام خواهد شد. در این فرآیند، مصرف انرژی و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای کاهش می‌یابد.

روند صعودی قیمت

بر اساس گزارش‌های منتشر شده موسسه تحقیقاتی فیچ سولوشنز، انتظار می‌رود روند صعودی ثابتی در رشد قیمت نیکل طی سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ میلادی وجود داشته باشد. این در حالی است که پیش بینی می‌شود قیمت این محصول در پایان سال ۲۰۲۷ به اوج خود خواهد رسید.

با این حال پیش بینی می‌شود میانگین قیمت‌ها در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱۷ هزار دلار در هرتن برسد که نسبت به قیمت ۱۸ هزار و ۴۰۰ دلار در هر تن طی سال ۲۰۲۱ میلادی، شاهد افت قیمت خواهد بود.

رشد ۱۲ برابری فروش خودرو‌های الکتریکی تا سال ۲۰۳۰

همچنین پیش بینی می‌شود، فروش جهانی خودرو‌های الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ میلادی بیش از ۱۲ برابر افزایش یافته و به ۳۱ میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه برسد. این میزان تقریبا یک سوم از فروش خودرو‌های جدید را به خود اختصاص می‌دهد.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده