تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۲
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۲۴۵۴۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چه زمانی برای حذف دامنه نوسان مناسب است؟

‌می‌متالز - مدیر سرمایه گذاری و تامین گروه نفت و گاز پارسیان حذف دامنه نوسان را در هر مقطعی که انجام شود، مناسب می‌داند و می‌گوید این موضوع خواسته فعالان و سرمایه گذاران بازار سرمایه است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا مایلی مدیر سرمایه‌گذاری و تامین گروه نفت و گاز پارسیان گفت: بحث نقدشوندگی در بازار سرمایه را بسیار مهم و حائزاهمیت دانست و عنوان کرد: اینکه دارایی‌ها با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن، تبدیل به وجه نقد شود بسیار مهم است.

وی به شکل گیری صف‌های خرید و فروش به واسطه دامنه نوسان اشاره کرد که با تشکیل صف‌های خرید و فروش، نقدشوندگی در بازار سرمایه کمرنگ می‌شود.

او به مطرح بودن حذف دامنه نوسان از سال‌های گذشته در بازار سرمایه اشاره کرد که بسیاری از فعالان و سرمایه گذاران بازار، خواستار حذف دامنه نوسان به مانند بورس‌های سایر دنیا هستند.

مدیر سرمایه گذاری و تامین گروه نفت و گاز پارسیان از حضور فعالان و یا بازارگردان‌های قوی به عنوان عاملی نام برد که سبب شده است تا سهام در بورس‌های خارجی نوسانات غیرواقعی نداشته و سریع‌تر به قیمت ذاتی خود برسند.

مایلی افزایش دامنه نوسان را حرکتی به سوی بهبودی بازار سرمایه و افزایش نقدشوندگی می‌داند و می‌گوید: زمانی که بازار نزولی شد، دامنه نوسان را از سمت منفی کم کردند، اما باز مشاهده شد که بازار سرمایه حرکت خود را ادامه داد؛ در واقع چندان واکنش مثبتی به این اقدام انجام نداد.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان گفت که بهترین زمان برای حذف دامنه نوسان در زمان رونق بازار است یا رکود؛ در هر مقطعی که این اقدام صورت بگیرد، گام موثری خواهد بود.

مایلی می‌گوید: زمانی که دامنه نوسان بازتر است، سرمایه گذار حس می‌کند سودآوری نسبت به ریسک بهتر شده است از همین رو می‌تواند نتیجه بهتری بگیرد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده