تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۴۵۵۱۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

وضع عوارض ۸۰ دلاری برای واردات فولاد ایران از سوی عراق

‌می‌متالز - رییس هیات مدیره سندیکای لوله و پروفیل فولادی ایران می‌گوید عراق برای واردات محصولات فولادی از ایران وضع کرده است.

به گزارش می‌متالز، سیدعلی محمد ابویی‌ مهریزی صبح امروز سه‌شنبه و در نشست رییس کل گمرک با اعضای اتاق بازرگانی ایران در این خصوص افزود: در حالی که ما شهید سلیمانی را هزینه امنیت در عراق کرده‌ایم، ولی امروز محصولات فولادی ترکیه برای واردات به عراق معافیت گمرکی دارند، ولی برای واردات این محصول از ایران عوارض ۸۰ دلاری وضع شده است. ما خواستار آن هستیم تا تعرفه ترجیحی با کشور‌های همسایه به ویژه عراق امضا شود تا مزیت‌های رقابتی را از دست ندهیم.

وی خواستار اصلاح قیمت پایه صادراتی محصولات فولادی از سوی گمرک شد و افزود: گمرک قیمت پایه صادراتی کالا‌ها را روزانه براساس قیمت‌های متال بولتن تعیین می‌کند. این در حالی است که در واقع به دلیل تحریم و مشکلات بانکی هر تن میلگرد ترکیه ۷۰۰ دلار خریداری شده و هر تن میلگرد ایران ۵۱۰ دلار. ما خواستار واقعی شدن این قیمت‌ها هستیم.

اجرایی شدن کامل مقررات کار نه‌ تیر و نصب دستگاه‌های ایکس ری از دیگر موضوعات مطرح شده توسط اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی در این نشست بود.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده