تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۴۵۵۳۳
سرویس خبر : انرژی

راه اندازی مجتمع پتروشیمی جدید اکسون و سابک در تگزاس

‌می‌متالز - برخی منابع از عملیاتی شدن مجتمع پتروشیمی جدید سرمایه‌گذاری مشترک سعودی-آمریکایی در ایالت تگزاس آمریکا خبر دادند.

به گزارش می‌متالز، یک منبع گفت: همه واحد‌های اصلی مجتمع پتروشیمی سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های سابک عربستان و اکسون‌موبیل آمریکا در ایالت تگزاس شامل یک واحد کراکر، دو واحد پلی‌اتیلن و یک واحد مونواتیلن گلیکول (MEG) راه‌اندازی شده‌اند.

فعالان بازار از مشاهده فرآیند‌های پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی این مجتمع پتروشیمی سعودی-آمریکایی در نزدیکی منطقه کورپوس کریستی، تگزاس که شامل دومین کراکر بزرگ جهان با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن و بزرگترین واحد مونواتیلن گلیکول جهان با ظرفیت یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن است، خبر داده‌اند.

این مجتمع پتروشیمی در ایلت تگزاس همچنین دارای دو کارخانه پلی‌اتیلن سبک هر کدام با ظرفیت تولید سالانه ۶۵۰ هزار تن است.

این سرمایه‌گذاری مشترک سعودی- آمریکایی نیز شامل یک پایانه دریایی برای صادرات محصولات مایعات از جمله مونواتیلن گلیکول، پروپان و بوتان است.

اکسون‌موبیل و سابک در اکتبر ۲۰۲۱ اعلام کرده بودند که این مجتمع در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۱ میلادی زودتر از برنامه‌ریزی اولیه، راه اندازی خواهد شد.

آن طرح ماژول به شرکت‌ها اجازه می‌داد تا کار را با پیمانکاران کمتری در محل ادامه دهند، زیرا بسیاری از ساخت‌وساز‌ها قبل از تحویل ماژول‌ها به سایت مجتمع در جای دیگری انجام شد.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده