تاریخ: ۲۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۲
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۴۵۵۵۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تولید بیش از ۴۰ هزار تن کنسانتره در معدن مس کرور عنبرآباد

‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با احداث کارخانه می‌توانیم بیش از ۴۰ هزار تن کنسانتره طی سال در منطقه معدنی مس کرور عنبرآباد تولید کنیم.

به گزارش می‌متالز، اردشیر سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: میزان اکتشافات معدن کرور حدود ۵۰۰ میلیون تن با عیار ۲۴ صدم است در حال حاضر ذخیره اقتصادی این معدن ۱۰۳ میلیون تن با عیار ۲۹ صدم ۹۰ ppm مولیبدن مورد اکتشاف قرار گرفته است که طراحی معدن انجام شده است.

او می‌گوید: پیت نهایی و اقتصادی انتخاب شده و در حال حاضر حدود چهار کیلومتر جاده دسترسی به معدن احداث شده بیش از ۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری این قسمت بوده است ۵۰۰ میلیارد تومان برای ۱۳ کیلومتر دیگر این جاده نیاز است که در دست اجرا می‌باشد.

به گفته سعد محمدی کارخانه با ظرفیت خوراک ۴ و دو دهم میلیون تن در سال ورودی خاک با سرمایه گذاری بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای این منطقه احداث خواهد شد.

او می‌گوید: با احداث این کارخانه می‌توانیم بیش از ۴۰ هزار تن کنسانتره را در سال در این منطقه تولید کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: معادل ریالی درآمد این منطقه با قیمت‌های امروز حدود ۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود و ایجاد اشتغال در این منطقه را رقم خواهد زد.

او می‌گوید: امیدواریم بیش از ۳۰۰ نفر از مردم منطقه را به کار بگیریم و همچنین طی دوسال آینده تمامی موارد این معادن به اتمام برسد و شاهد رونق و تولید در این منطقه باشیم.

به گفته سعد محمدی اکتشافات با ۶ هزار متر حفاری ادامه پیدا خواهد کرد و در منطقه باغگلان وجنوب غربی این محدوده مناطق معدنی بسیار خوبی پیدا کرده ایم اگر اکتشافات به نتیجه خوبی برسد کارخانه دوم را طراحی می‌کنیم که بتواند اشتغال و سرمایه‌گذاری را در منطقه ارتقاء دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده