تاریخ: ۲۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۶۸۷
کد خبر: ۲۴۴۸۶۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در جریان سفر به جنوب کرمان صورت گرفت:

آغاز به کار معدن مس کرور عنبرآباد با حضور وزیر صمت

‌می‌متالز - معدن مس کرور عنبرآباد به عنوان یکی از بزرگترین معادن مس کشور با ذخیره ۵۰۰ میلیون تن امروز جمعه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مردم جیرفت و عنبرآباد و سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان و فرماندار و امام جمعه عنبرآباد شروع به کار کرد.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی امین روز جمعه در آئین آغاز بکار معدن کرور عنبرآباد بیان کرد: وزیر صمت در آئین شروع به کار معدن کرور عنبراباد گفت: خیلی خوشحالم در جمع شما مردم نجیب هستم و از نمایندگان مجلس و رییس شرکت ملی مس برای پیگیری این طرح قدردانی می‌نمایم.

وی همچنین موضوع عدالت را در دولت ۱۳ بسیار مهم دانست و ادامه داد: اگر معادن از حدی بزرگتر باشند مردم نیز در آن معدن باید سهام دار شوند که این کار را برای اولین بار در زابل شروع کردیم و یکی از شرایط مزایده معدن «جانجا» واگذاری بخشی از سهام تا ۴۰ درصد به مردم منطقه بوده است.

وزیر صمت همچنین بیان کرد: در معدن کرور هم همین برنامه را اجرا کردیم و ۴۰ درصد سهام به مردم منطقه واگذار می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان نیز روز جمعه در آئین آغاز بکار معدن کرور عنبرآباد، ظرفیت تولید سالانه معدن مس کرور را ۲۰ هزار تن اعلام کرد و از اشتغالزایی ۳۰۰ نفری در مرحله ابتدایی این طرح خبر داد.

مسلم مروجی افزود: محصول تولیدی معدن مس کرور کنستانتره مس و میزان سرمایه گذاری این طرح پنج هزار میلیارد ریال است.

وی اظهار داشت: معدن مس کرور شهرستان عنبرآباد با ذخیره احتمالی ۵۰۰ میلیون تن مس، یکی از ذخایر بزرگ و ارزشمند معدنی کشور است که در روستای رودفرق شهرستان عنبرآباد واقع است.

وی به آخرین وضعیت کارخانجات مس در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چهار کارخانه مس در این منطقه توسط بخش خصوصی احداث شده و یک کارخانه جدید نیز در بخش اسماعیلی این منطقه آماده احداث است.

گفتنی است که سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) امروز جمعه به منظور سفر به جنوب کرمان و بازدید از چند پروژه در این منطقه، وارد این استان شد و بدو ورود مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

پایان بخش سفر وزیر صمت به جنوب کرمان در شهرستان جیرفت با بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ شامل پایانه صادراتی و کارخانه مس سبزوران خواهد بود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده