تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۶
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۱۴۲۹۵۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس سازمان صمت جنوب کرمان:

ماده معدنی مس در جنوب کرمان خام فروشی نمی شود

می متالز - مسلم مروجی فرد گفت: ماده معدنی مس به هیچ وجه به صورت خام از جنوب کرمان خارج نشده و خام فروشی نیز نمی شود.
ماده معدنی مس در جنوب کرمان خام فروشی نمی شود

به گزارش می متالز، ۲۲ آبان رئیس سازمان صمت جنوب کرمان به اتفاق نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و سایر اعضای شورای اداری و شورای تامین شهرستان عنبرآباد از معدن مس کرور واقع در منطقه جبالبارز جنوبی شهرستان عنبرآباد بازدید کرد.
 
«مسلم مروجی فرد» در حاشیه بازدید از معدن مس کرور عنبرآباد، گفت: ماده معدنی مس به هیچ وجه به صورت خام از جنوب کرمان خارج نشده و خام فروشی نیز نمی شود.
رئیس سازمان صمت جنوب کرمان افزود: این معدن که پروانه بهره برداری ماده معدنی مس را از این سازمان دریافت کرده، یکی از منابع بسیار خوب معدنی در جنوب کرمان است که نوید بخش آینده خوبی در حوزه های اشتغالزایی و سرمایه گذاری در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته استخراج ماده معدنی و احداث کارخانه فرآوری این معدن برای انتخاب سرمایه گذار، حدود یک ماه قبل به مناقصه گذاشته شده که طی هفته های آینده با مشخص شدن سرمایه گذار، یکی از بزرگترین اتفاقات مثبت در حوزه سرمایه گذاری در جنوب کرمان رخ می دهد.

مروجی فرد تاکید کرد: معدن مس کرور با ذخیره قطعی 21 میلیون تن و ذخیره احتمالی 158 میلیون تن، مجوز استخراج سالیانه بیش از  1 میلیون تن مس را دارد که هم اکنون برای 200 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده و سرمایه ای بیش از یک میلیارد و 500 میلیون  ریال در این معدن هزینه شده است.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان ابراز کرد: تاکنون 40 گمانه جمعا به متراژ 21 هزار متر در این معدن حفاری شده که همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در کنار این معدن، کارخانه فرآوری آن نیز با ظرفیت تولید 100 هزار تن کنسانتره مس و توانایی ایجاد اشتغال برای یکهزار و 200 نفر به صورت مستقیم، احداث می شود.

مروجی فرد بیان کرد: مفتخریم اعلام کنیم که با تلاش های این سازمان طی چند سال اخیر در جذب سرمایه گذار برای احداث کارخانه های فرآوری مواد معدنی، اکنون حتی ذره ای از ماده معدنی مس از منطقه خارج نشده و کلیه مواد معدنی توسط کارخانه های احداثی در جنوب کرمان فرآوری می شود.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان اظهار کرد: علاوه بر کارخانه مس کرور،  طی این سالیان 7 مجوز احداث کارخانه فرآوری مس با سرمایه گذاری بالغ بر ۶ میلیارد و 800 میلیون ریال و توانایی ایجاد اشتغال برای یکهزار و 165 نفر به صورت مستقیم، در جنوب کرمان صادر شده و هم اکنون کارخانه امید سبزواران در شهرک صنعتی شماره 2 جیرفت در حال فعالیت است.

وی در خاتمه عنوان کرد: 3 کارخانه دیگر با پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد در شرف راه اندازی، 2 کارخانه هم با پیشرفت فیزیکی 85 درصد تا پایان سال تکمیل شده و بهره برداری شده و یک کارخانه نیز با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در حال تکمیل است.

عناوین برگزیده