تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۴
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۴۵۵۸۸
سرویس خبر : انرژی

برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته واردات نفت چین کاهش یافت

‌می‌متالز - در ادامه مقابله دولت چین با تولید بیش از حد فرآورده‌های نفتی در این کشور، واردات نفت چین برای نخستین بار در ۲۰ سال پیش کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، در سال ۲۰۲۱ و برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته واردات نفت چین کاهش یافت و نسبت به سال قبل از آن ۵.۴ درصد پایین آمد.

درواقع این مسأله به خاطر اقدام طرف چینی برای مقابله با تولید بیش از حد فرآورده‌های نفتی توسط پالایشگاه‌های این کشور اتفاق افتاده است.

طی ۱۰ سال گذشته چین یکی از منابع افزایش تقاضا برای نفت در بازار جهانی بود و از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۴۴ درصد کل افزایش تقاضای نفت در بازار جهانی از سوی چین بوده است. از آن زمان به بعد بود که چین به پالایشگاه‌های کوچک اجازه واردات نفت داد و همین مسأله واردات نفت آن‌ها را افزایش داده بود. انتشار این آمار باعث کاهش قیمت نفت در بازار جهانی شد.

چین در سال ۲۰۲۰ مجموعا ۵۴۲ میلیون تن نفت وارد کرده بود که این رقم در سال ۲۰۲۱ به ۵۱۲ میلیون تن معادل روزانه ۱۰.۲۶ میلیون بشکه رسیده است.

البته آمار‌های گمرک چین نشان می‌دهد که در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ دوباره واردات نفت این کشور افزایش یافته و به روزانه ۱۰.۸۷ میلیون بشکه رسیده است که از ماه مارس تاکنون بیشترین میزان محصول می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده