تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۵
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۴۵۵۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲۳۵ دستگاه ماینر در تهران شناسایی و جمع آوری شد

‌می‌متالز - مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: یک مزرعه بزرگ غیرقانونی ارز دیجیتال با ۲۳۵ دستگاه ماینر در بزرگراه فتح پایتخت، شناسایی و جمع آوری شد.

به گزارش می‌متالز، کاظم دهقان پور اظهار داشت: یک مزرعه بزرگ ارز دیجیتال در انبار متروکه یک کارخانه که اقدام به استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال با استفاده از تعرفه‌های مخفف برق می‌کرد شناسایی شد.

وی افزود: با هماهنگی پلیس امنیت اقتصادی تهران و کسب دستور قضایی از دادسرای ناحیه ۳۲ تهران، ضمن جمع آوری ماینر‌های غیرمجاز، رسیدگی به پرونده متهم در مراجع قضایی به دلیل استفاده غیرمجاز از شبکه توزیع برق، در دستور کار قرار گرفت.

وی از شهروندان تهرانی درخواست کرد در صورت اطلاع از وجود مزارع غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال مراتب را از طریق شماره تلفن ۸۸۰۵۷۰۴۴ و یا مراجعه به پایگاه اینترنتی www.tavanir.org.ir/samaat ثبت کرده و در صورت صحت اطلاعات از پاداش‌های تعیین شده بهره‌مند شوند.

به فرایند استخراج ارز‌های دیجیتال، صنعت «ماینینگ» و به مراکز تولید این ارزها، مزرعه یا «فارم» گفته می‌شود. در صنعت ماینینگ، نفت و گاز به انرژی برق و در نهایت به محصول ارز دیجیتال تبدیل می‌شود که به عنوان یک پول مجازی می‌توان برای مبادلات مالی از آن استفاده کرد.

مصرف بالای برق توسط دستگاه‌های استخراج ارز‌های دیجیتال و مجازی، همواره تهدیدی برای صنعت برق به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

عناوین برگزیده