تاریخ: ۲۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۴۵۶۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش سرمایه ۲ شرکت بورسی/ سرمایه جدید آریان چقدر شد؟

‌می‌متالز - بر اساس گزارش منتشر شده در سایت کدال شرکت کارخانجات پارس الکتریک و شرکت سرمایه گذاری پارس آریان درخواست افزایش سرمایه خود را در مجمع عمومی فوق‌العاده ثبت کردند.

به گزارش می‌متالز، بر اساس گزارش منتشر شده در سایت کدال شرکت کارخانجات پارس الکتریک و شرکت سرمایه گذاری پارس آریان درخواست افزایش سرمایه خود را در مجمع عمومی فوق‌العاده ثبت کردند.

شرکت کارخانجات پارس الکتریک با نماد لپارس افزایش سرمایه خود را نزد مجمع عمومی فوق‌العاده ثبت کرد. سرمایه فعلی این شرکت ۳۰ میلیارد تومان است و لپارس درخواست ۷۳۳ درصد افزایش سرمایه به مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان داده است.

محل تامین افزایش سرمایه مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و موضوع افزایش سرمایه تقویت ساختار مالی شرکت عنوان شده است.

شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان نیز با نماد آریان مدارک و مستندات درخواست افزایش سرمایه خود را ارائه داده است. سرمایه فعلی این شرکت ۱۹۸۱ میلیارد تومان است. افزایش سرمایه درخواستی این شرکت ۱۰۲ درصد است.

مبلغ افزایش سرمایه ۲۰۱۸ میلیارد تومان و موضوع آن مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و همچنین بازپرداخت تسهیلات مالی عنوان شده است. محل تأمین افزایش سرمایه مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته و سایر اندوخته‌ها عنوان شده است.

بدیهی است انجام افزایش سرمایه‌های یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده