تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۴۵۷۵۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
سلاجقه در بازید از این مجتمع اعلام کرد:

مهدی آباد الگوی موثر ارتباط صنعت و محیط زیست شود

‌می‌متالز - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور تاکید کرد: مجتمع معدنی مهدی آباد، الگوی برتر ارتباط موثر صنعت و محیط‌زیست شود.

به گزارش می‌متالز، علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور با حضور مدیر کل اداره محیط زیست استان یزد و هیات همراه در بعدازظهر پنج شنبه ۳۰ بهمن از مجتمع معدنی سرب و روی مهدی آباد بازدید به عمل آورد.

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست کشور طی سخنانی به اهمیت حفظ محیط زیست و گونه‌های گیاهی و جانوری کمیاب منطقه پرداخت و افزود: باید با استفاده از تکنولوژی‌های به روز دنیا آسیب رسانی به طبیعت کاهش و به حداقل برسد.

سلاجقه افزود: بهره برداری از چنین معادنی برای توسعه کشور لازم است، و باید توجه داشت که توسعه همسو و همگام با حفظ محیط باشد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: انتظار داریم مهدی آباد به عنوان الگوی برتر و موفق در زمینه ارتباط موثر صنعت و محیط زیست شناخته شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از انجام فعالیت‌های معدنی و صنعتی در منطقه حفاظت شده محیط زیست با رعایت استاندارد‌های زیست محیطی و اخذ مجوز‌های لازم ابراز خرسندی کرد.

پیش از این در جریان بازدید میدانی از پروژه توضیحاتی از سوی حمیدرضا حمایت مدیر مجتمع در خصوص جایگاه مهدی آباد در صنعت سرب و روی ایران و جهان، فعالیت‌های صورت گرفته و همچنین بهبود وضعیت حیات وحش محدوده معدن و انجام مسئولیت‌های اجتماعی در قبال حفاظت از محیط زیست منطقه ارائه شد.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده