تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۱۰
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۲۴۵۷۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ پیش‌بینی قیمت دلار دوم بهمن

می متالز - احتمالا مسیر قیمت دلار در ابتدای هفته جاری با سیگنال بانک مرکزی و ادامه اخبار مذاکرات وین همراه خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، قیمت دلار در بازار آزاد در پایان معاملات یک بهمن ماه برابر با ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. در صرافی ملی نیز قیمت دلار ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان ثبت شد.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار‌های مالی می‌گوید: دلار به هسته حمایتی یعنی محدوده ۲۷ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه می‌دهد: به نظر می‌رسد کاهش فاصله بین نرخ دلار نیمایی و بازار آزاد از اثرات اخبار وین است.

به گفته نصیرزاده قیمت دلار در هفته آینده در محدوده ۲۷ هزار و ۴۵۰ تومان الی ۲۸ هزار تومان نوسان می‌کند. انتظار یک بازار نوسانی رو‌به بالا داریم.

این کارشناس بازار‌های مالی توضیح می‌دهد: قیمت دلار تا پایین سال کاهش پیدا نمی‌کند. چراکه تقاضا در بازار افزایش یافته است.

ماندگاری دلار در کانال ۲۷ ادامه دارد؟

روز جمعه، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در توییتر دو نکته را عنوان کرد: ذخایر ارزی بانک مرکزی در وضعیت خوبی است و اینکه عرضه ارز از ابتدای سال تا امروز در سامانه نیما به ۲۳ میلیارد دلار رسیده است.

این موضوع در حالی است که برخی از رسانه‌های بین‌المللی عنوان کرده بودند که در ماه‌های اخیر، صادرات نفتی ایران رشد کرده و چین مقصد اصلی این صادرات بوده است

بازار معاملات خود را در ابتدای هفته در کانال ۲۷ هزار تومانی آغاز خواهد کرد، کانالی که برای دلار به هسته سخت معاملات روز‌های اخیر تبدیل شده است. نکته دیگر اینکه در روز‌های اخیر با توجه به انتظارات از مذاکرات، شدت معاملات ارزی کاهش زیادی داشته و عمده معاملات در جهت رفع نیاز بوده است.

ادامه انتشار سیگنال‌های مثبت از مذاکرات لغو تحریم‌های ایران و ۱+۴ و همچنین سخنان مدیر روابط عمومی بانک مرکزی مبنی بر بهبود ذخایر ارزی کشور، انتظارات از بازار آزاد ارز تهران را همچنان کاهشی نگاه داشت.

در روز پنج‌شنبه گذشته بود که وزیر امور خارجه آمریکا گفت: بازگشت به پایبندی دوجانبه به برجام امکان‌پذیر است. از طرف دیگر مدیر روابط عمومی بانک مرکزی روز جمعه با اشاره به افزایش ۶۷ درصدی عرضه ارز در سامانه نیما به نسبت کل میزان عرضه شده در سال گذشته اعلام کرد: وضعیت ذخایر ارزی کشور قابل قبول است.

کارشناسان بازار ارز تهران نیز با اشاره به افزایش میزان صادرات نفت ایران به چین و در نتیجه آن افزایش درآمد ارزی کشور بر این باورند که افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی می‌تواند با افزایش صادرات ایران همسو باشد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده