تاریخ: ۳۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۸
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۲۴۵۸۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

درآمد ماینر‌ها چقدر است

‌می‌متالز - محاسبه درآمد ماینر‌ها کار بسیار راحتی است. تنها نکته‌ای که باید در زمان محاسبه ماینر‌ها در نظر گرفت، قیمت ارز دیجیتال مورد نظر و همچنین قیمت دلار در آن زمان است. البته در این میان ماشین حساب‌هایی هستند که می‌توان به صورت خیلی ساده با آن این کار را انجام داد.

به گزارش می‌متالز، از جمله چالش‌هایی که کاربران ارز دیجیتال با آن درگیر هستند، چگونگی دریافت درآمد ماینر‌ها و میزان درآمد آن است. برای درآمدزایی از ارز‌های دیجیتال، باید استخراج ارز‌های دیجیتال را یاد بگیرید و یا اینکه اقدام به خرید و فروش ارز‌های دیجیتال کنید. برای انجام هر کدام از این روش‌ها نیاز به تخصص خاصی است.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که استخراج ارز‌های دیجیتال زمانی برای کاربر سودآور است که هزینه‌های ناشی از استخراج از میزان ارزش ارز دیجیتال بیشتر نباشد. برای داشتن استخراج بهینه‌تر باید مواردی را در نظر گرفت. مهم‌ترین موردی که باید در نظر گرفت، محاسبه درآمد از ماینینگ است. محاسبه درآمد ماینر چندان مشکل نیست و برای محاسبه آن باید نکاتی را در نظر گرفت که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.


دستگاه ماینر



دستگاه ماینر یا Asic اصطلاحی است که برای دستگاه‌های استخراج رمزارز‌ها به‌کار برده می‌شود و درحال حاضر این دستگاه‌ها بسیار متنوع هستند.

در سراسر جهان افرادی که به کار استخراج رمزارز‌ها اعم از بیت‌کوین یا سایر ارز‌های رمزنگاری شده مشغول هستند، ماینر می‌گویند و آن‌ها تلاش می‌کنند با استفاده از ابزار‌های متنوع استخراج به تعداد بیشتری از رمزارز‌های استخراج نشده دست یابند و با فروش آن‌ها به سود و درآمدزایی دست پیدا کنند.

به طور کلی ماینینگ فرآیند تأیید تراکنش‌های رمزارز‌ها و ثبت آن‌ها در دفتر کل توزیع استخراج است. این فرآیند به غیرمتمرکز سازی شبکه رمزارز‌ها و افزایش امنیت شبکه کمک می‌کند و در نهایت رمزارز جدید ایجاد می‌کند.

در حال حاضر قیمت دستگاه‌های ماینر در ایران، هزینه‌های گزافی داشته و هر کسی نمی‌تواند آن را تهیه کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که افرادی که می‌خواهند اقدام به استخراج ارز‌های دیجیتال کنند، به غیر از تهیه دستگاه ماینر، تجهیزات دیگری را نیز فراهم کنند.

تجهیزات ماینینگ



همان طور که گفته شد برای استخراج ارز‌های دیجیتال نیاز به تجهیزاتی است که در ادامه به معرفی هر یک از این تجهیزات می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

دستگاه ماینر (ASIC)


یکی از مهم‌ترین تجهیزات استخراج ارز دیجیتال، دستگاه ماینر است. البته برخی از افراد برای استخراج ارز دیجیتال از کارت گرافیک استفاده می‌کنند که به نسبت دستگاه‌های ماینر، هزینه‌های بسیار کمتری دارد. البته باید آن ارز دیجیتال قابلیت استخراج با کارت گرافیک را داشته باشد.

ارز دیجیتال اتریوم، از جمله ارز‌های دیجیتالی است که قابلیت استخراج را با دستگاه‌های ماینر و کارت گرافیک را به صورت همزمان دارد. البته تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال، مدعی است در آینده الگوریتمی طراحی خواهد کرد که استخراج ارز دیجیتال تنها با کارت‌های گرافیک امکان پذیر باشد. البته با پیاده سازی این نوع الگوریتم دیگر نمی‌توان اتریوم را با دستگاه ماینر استخراج کرد که این فرآیند ممکن است به ضرر یا حتی نفع برخی از کاربران باشد.

فارم


فارم یا مکان برای استخراج، از دیگر نکات مهمی است که باید برای کسب درآمد از ماینینگ مورد نیاز است. هر مکانی را نمی‌توان برای استخراج ارز دیجیتال انتخاب کرد. مکان استخراج باید از نظر شرایط دمایی، شرایط مطلوبی داشته باشد تا دستگاه‌های استخراج، بیش از حد گرم نشوند.

سیستم تهویه هوا و خنک کننده


برای مکان استخراج نیاز به دستگاه‌های خنک کننده و تهویه مناسب است. دلیل آن هم این است دستگاه‌های ماینر در زمان فعالیت خود، دمای بالایی تولید می‌کنند؛ بنابراین برای خنک کردن این نوع دستگاه ها، نیاز به سیستم تهویه مناسبی است.

بعد از اینکه تجهیزات مورد نیاز استخراج را فراهم کردید، باید درآمد ماینر‌ها را محاسبه کرد، همراه ما باشید.

محاسبه درآمد ماینر‌ها


محاسبه درآمد ماینر‌ها کار بسیار راحتی است. تنها نکته‌ای که باید در زمان محاسبه ماینر‌ها در نظر گرفت، قیمت ارز دیجیتال مورد نظر و همچنین قیمت دلار در آن زمان است. البته در این میان ماشین حساب‌هایی هستند که می‌توان به صورت خیلی ساده با آن این کار را انجام داد؛ بنابراین قبل از اینکه اقدام به استخراج ارز‌های دیجیتال کنید، باید درآمد خود را از ماینینگ محاسبه کنید. محاسبه درآمد ماینر‌ها این امکان را به کاربر می‌دهد تا مدت زمان بازگشت سرمایه خود را محاسبه کنند. زمان بازگشت سرمایه در مورد سرمایه گذاری ارز‌های دیجیتال بسیار مهم است.

تنها نکته‌ای که در زمان محاسبه درآمد ماینر‌ها باید به آن دقت کرد، قیمت دلار و ارز دیجیتال مد نظر است. چرا که قیمت دلار و ارز‌های دیجیتال، درای نوسانات زیادی است و بر این اساس ممکن است که ماینینگ به شما ماهیانه درآمد‌های متغیری دهد. البته به غیر از این دو مورد، باید هزینه‌های استخراج را نیز در نظر گرفت که این هزینه‌ها شامل دستگاه‌های استخراج است.

به صورت کلی اگر بخواهیم میزان درآمد ماینر‌ها را از استخراج ارز‌های دیجیتال محاسبه کرد، به ازای هر ۱۵ تراهش در هر یک از این دستگاه ها، درآمد روزانه چیزی در حدود ۱ دلار خواهد بود. از آنجایی که قیمت دلار متغیر است، می‌توانید با تبدیل کردن قیمت دلار به تومان، میزان درآمد را به راحتی محاسبه کنید. امیدواریم با مطالبی که در این مقاله بیان شد، با روش محاسبه درآمد ماینر‌ها آشنا شده باشید.

منبع: نبض بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده