تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۳۵
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۵۴۳۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲ مزرعه استخراج رمز ارز در پاکدشت کشف شد

‌می‌متالز - مدیر منطقه برق پاکدشت گفت: با شناسایی ۲ مزرعه استخراج رمز ارز در پاکدشت، ۲۱ دستگاه کارت گرافیک و سه دستگاه ماینر قاچاق کشف و توقیف شد.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا نادری اظهار داشت: ماموران منطقه برق پاکدشت در راستای طرح شناسایی و برخورد با استخراج ارز دیجیتال، محل نگهداری مقادیری ماینر غیرمجاز را شناسایی و پس از انجام مراحل قانونی، به این محل وارد شده و ۳ دستگاه ماینر استخراج رمزارز بیتکوین را کشف کردند.

وی افزود: در دیگر عملیات، مأموران برق پاکدشت در یک کارگاه تعطیل حوالی شهر پاکدشت یک مزرعه استخراج رمز ارز را شناسایی و از آن ۲۱ دستگاه کارت گرافیک ویژه استخراج رمز ارز اتریوم کشف کردند و این دستگاه‌ها تحویل اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی شد.

نادری خاطرنشان کرد: فعالیت مزارع غیرمجاز استخراج رمزارز، موجب مصرف بسیار زیاد برق شده و علاوه بر ضرر‌های اقتصادی، موجب اخلال در خدمت‌رسانی به مشترکان می‌شود.

مدیر منطقه برق پاکدشت اضافه کرد: از شهروندان درخواست می‌شود، در صورت مشاهده موارد مشکوک استفاده از برق و فعالیت مزارع استخراج رمز ارز، مراتب را با شماره تلفن ۰۲۱۳۶۰۲۵۳۰۲ به بازرسان این شرکت اطلاع دهند تا به سرعت نسبت به جمع‌آوری این دستگاه‌ها اقدام شود.


پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده