تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۵۲
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۶۰۲۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کشف ۱۴۱ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز/ هر دستگاه ماینر به اندازه ۵ یخچال برق مصرف می‌کند

‌می‌متالز - شرکت توانیر اعلام کرد که با تلاش‌های صورت گرفته، ۱۴۱ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز در یک ماه گذشته کشف و جمع آوری شد.

به گزارش می‌متالز، شرکت توانیر در گزارش امروز خود اعلام کرد که با تلاش‌های صورت گرفته توسط پرسنل صنعت برق و گزارش‌های مردمی، ۱۴۱ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز در یک ماه گذشته کشف و یک هزار و ۹۶۴ دستگاه ماینر از این مراکز جمع آوری شد.

برپایه این گزارش، ۱۹ درصد از این کشفیات توسط گزارش‌های مردمی، ۴۷ درصد از طریق بازرسی‌های محلی و ۳۴ درصد با سایر روش‌ها انجام شده است. درمجموع تاکنون ۷ هزار و ۵۵ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز کشف و تعداد ۲۳۳ هزار و ۲۱۱ دستگاه ماینر جمع آوری شده است.

هر دستگاه استخراج بیت کوین (ماینر) به صورت متوسط توان مصرفی به اندازه پنج یخچال ۲۰ فوت و چهار کولر آبی دارد و به همین دلیل استخراج‌های غیرمجاز به دلیل ایجاد اختلال در شبکه توزیع، می‌تواند باعث بروز آسیب به وسایل برقی شهروندان شود.

شرکت توانیر همچنین اعلام کرد: هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، موارد را از طریق سامانه اینترنتی سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat و یا اپلیکیشین برق من گزارش نمایند که پس از بررسی و صحت سنجی گزارش، به افشا کنندگان پاداش نقدی تعلق می‌گیرد.

این شرکت تأکید کرد که اطلاعات افشا کنندگان (سوت زنان) محرمانه باقی خواهد ماند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده