تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۵۷
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۵۱۵۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کلاهبرداری بزرگ با ترفند ارز دیجیتال

‌می‌متالز - رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری که با ترفند خرید و فروش ارز دیجیتال ۱۵ میلیارد ریال از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سرهنگ داوود معظمی گودرزی اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان خرید ارز دیجیتال از وی، موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

این مقام مسوول ابراز داشت: مالباخته در اظهارات خود عنوان داشت مدتی قبل در شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه ارز‌های دیجیتال فعالیت می‌کند آشنا شدم و پس از جلب اعتمادم مبلغ ۳ میلیارد ریال برای سرمایه گذاری در زمینه ارز‌های دیجیتال که به گفته‌ی وی سود شگفت انگیزی به همراه داشت برای وی واریز کردم و بعد از واریز وجه دیگر پاسخی از وی دریافت نکردم و متوجه کلاهبرداری شدم.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا پس از چندین عملیات پلیسی هویت و مخفیگاه متهم را در یکی از محله‌های غرب تهران شناسایی کردند، ادامه داد: متهم پس از هماهنگی‌های قضائی دستگیر و در پی جوئی‌های انتظامی به ۱۷ فقره کلاهبرداری مشابه معترف شد.

این مقام سایبری افزود: متهم با هویتی جعلی و جلب اعتماد شکات با وعده واهی سود شگفت انگیز حدود ۱۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است

رئیس پلیس فتا تهران خاطرنشان کرد: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه مجرمین سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این مهم جز بااحساس مسوولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

رئیس پلیس فتا تهران به شهروندان توصیه کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

کشف ۴ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در شهرری

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی و کشف تعداد زیادی انواع باتری به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ دوستعلی جلیلیان بیان داشت: عوامل تیم عملیاتی کلانتری حضرت عبدالعظیم (ع) درپی رصد‌های میدانی و تحقیقات تخصصی، یک باب مغازه که تعدادی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را نگهداری و به استخراج ارز دیجیتال می‌پرداخت، شناسایی کردند.

او افزود: عوامل تیم عملیات کلانتری ۱۷۲ حضرت عبدالعظیم (ع)، پس از هماهنگی‌های قضائی با همراهی عوامل اداره برق در محل حاضر شدند و در بازدید از محل، ۴ دستگاه استخراج رمزارز دیجیتال که به صورت غیرمجاز فعال شده بودند، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در پایان گفت: پس از توقیف ماینر‌های کشف شده و اخذ شکایت نماینده حقوقی اداره برق، پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده