تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۱
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۳۳۱۵۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کشف ۱۲۰ دستگاه ماینر قاچاق در یک معدن ماسه‌شویی سنندج

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اعلام کرد: ۱۲۰ دستگاه ماینر قاچاق در یک معدن ماسه‌شویی در روستای خلیچیان شهرستان سنندج کشف و ضبط شد.

به گزارش می‌متالز، هیوا لهونیان گفت: در پی‌ کسب خبری مبنی بر استخراج رمزارز دیجیتال در یک معدن ماسه‌شویی واقع در حومه روستای خلیچیان، با شناسایی و بازرسی واحد اتفاقات و عملیات شهرستان سنندج و همکاری مراجع قضائی و انتظامی کردستان ۱۲۰ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف و ضبط شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: متأسفانه بعضی از افراد سودجو بدون درک وضعیت مصرف برق، به استفاده از برق به‌صورت غیرمجاز برای مصارف غیرعادی مبادرت کرده و به ماینینگ اقدام می‌کنند که همین امر باعث ایجاد خسارت در وسایل برقی مشترکان و تجهیزات شبکه شده و به خاموشی‌های ناخواسته برق نیز منجر می‌شود.

وی عنوان کرد: میزان انرژی مورد نیاز برای استخراج یک واحد بیت‌کوین بیش از ۳۰۰ مگاوات ساعت است که این عدد معادل مصرف برق یک سال یک خانواده معمولی است.

لهونیان تصریح کرد: این شرکت با همکاری و هماهنگی مراجع قضائی و انتظامی و با برنامه‌ریزی‌های مدون و گشت‌های محسوس و نامحسوس سعی بر کشف تمام ماینر‌های غیرمجاز در سطح استان را دارد تا با کشف و ضبط این دستگاه‌ها با مشترکان متخلف برابر قانون برخورد‌های جدی توسط مراجع قضائی انجام و برق آن‌ها قطع و جریمه‌های سنگین برای آنان صادر شود، طوری که وصل برق آنان منوط به پرداخت جریمه خواهد بود.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان رمزارز می‌توانند با ارائه مجوز و پروانه صادره از ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط نسبت به دریافت انشعاب قانونی اقدام و از حمایت قانونی نیز برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت برق کردستان یادآور شد: شهروندان می‌توانند هرگونه مصارف غیرمجاز را از طریق شماره ۱۲۱ واحد عملیات و اتفاقات برق و ۱۱۰ پلیس انتظامی اطلاع دهند تا در اسرع وقت بررسی لازم صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده