تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۲۴۵۸۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون مالی و اقتصادی شهری شهرداری تهران:

برای شفافیت و سهولت معاملات، وارد بورس کالا می‌شویم

‌می‌متالز - ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصادی شهری شهرداری تهران می‌گوید: معاملات در بورس کالا به عنوان تالار شیشه‌ای برای مردم قابل رصد و کاملا شفاف است و در مقابل، روند معاملات نیز با سرعت و سهولت بیشتر انجام می‌شود، از این رو برای فروش املاک شهرداری تهران به بورس کالا وارد می‌شویم.

به گزارش می‌متالز، معاون مالی و اقتصادی شهری شهرداری تهران در تشریح مولدسازی اموال غیر منقول و املاک شهرداری گفت: اصطلاح مولدسازی دارایی‌های غیر منقول حدود ۷ تا ۸ سالی است که در کشور مطرح شده و در بودجه‌های سنواتی دولت نیز به این موضوع طی ۴ یا ۵ سال اخیر توجه کرده تا بتواند از دارایی‌های منجمد خود در جهت توسعه کشور استفاده کند و آن‌ها را نقد کند.

ابوالفضل فلاح افزود: شهرداری تهران نیز برای سال ۱۴۰۱ برنامه‌ای را در نظر گرفته تا اموال و املاک شهرداری تهران را که ثروت قابل توجه مردم است وبه واسطه همکاری شهرداری با بخش خصوصی دائما تولید می‌شود، از طریق شیوه‌های نوین مولد کرده و آن منابع را تبدیل به پروژه‌های عمرانی کند.

فلاح با تاکید دوباره این موضوع که شهرداری برای مولدسازی این املاک و دارایی‌ها برنامه جامعی دارد اظهار کرد: آنچه که تاکنون برای فروش اموال اتفاق می‌افتاده آن بوده که املاک و اموال را در ازای فعالیت پیمانکاران به آن‌ها می‌داد یا از روش‌های سنتی مزایده استفاده می‌کرد.

وی یادآور شد: در روش مزایده فرصت یک ماهه نیاز است و چنانچه استقبالی هم صورت نگیرد مزایده مجدد آن نیز به یک فرصت یک ماهه دیگر نیاز دارد، اما در شیوه جدید از بورس کالا کمک گرفته شد. به این ترتیب با تفاهمی که با بورس داشتیم وارد این عرضه خواهیم شد.

به گفته فلاح ازجمله مزایای عرضه املاک شهرداری در بورس کالا پیوستگی عرضه ها، شفافیت و قابل رصد بودن است.

وی تصریح کرد: بورس به عنوان تالار شیشه‌ای برای مردم قابل رصد است. نکته مهم بعدی در این شیوه فروش املاک این است که در این شیوه املاک و دارایی‌های شهرداری که متعلق به مردم است مولد می‌شود، چون به قیمت واقعی فروخته می‌شود در حالی که در شیوه‌های قبلی شاهد تضییع ارزش املاک و اموال بودیم، چون در برخی موارد بالغ بر ۵۰ درصد از ارزش دارایی‌ها کاسته می‌شد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار کرد: منابع حاصل از فروش املاک در بورس. صرف حوزه‌های عمرانی شهر خواهیم کرد.

منبع: کالاخبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده