تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۶
بازدید: ۴۴۶
کد خبر: ۲۴۵۹۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طی هفته گذشته به ثبت رسید؛

ثبت معامله ۱.۷ میلیون تن انواع محصول در بورس کالا

‌می‌متالز - در هفته منتهی به ۳۰ دی ماه یک میلیون و ۷۲۵ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۴۱ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت. سنگین وزن‌های بورس کالا در هفته گذشته سیمان، فولاد و آهن اسفنجی در تالار محصولات صنعتی و معدنی و قیر، مواد پلیمری و وکیوم باتوم در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بودند.

به گزارش می‌متالز، طی هفته اخیر در تالار محصولات صنعتی و معدنی یک میلیون و ۳۵۳ هزار تن انواع کالا به ارزش ۸۵ هزار و ۲۵ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار ۸۳۵ هزار و ۳۸۱ تن سیمان، ۳۳۵ هزار و ۹۸۷ تن فولاد، ۹۷ هزار تن آهن اسفنجی، ۸۵ هزار تن سنگ آهن، ۶ هزار و ۱۲۵ تن آلومینیوم، ۴ هزار و ۶۸۰ تن مس، ۹۷۵ تن شمش روی، ۵۰۰ تن شمش سرب، ۵۰۰ تن کک، ۱۵۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲۱ تن کنسانتره فلزات گران بها و ۲۰ کیلوگرم شمش طلا مورد دادوستد قرار گرفت.

شایان ذکر است در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۳۵۴ هزار و ۸۳۶ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۵۳ هزار میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۱۴۲ هزار و ۲۸۴ تن قیر، ۷۷ هزار و ۸۴ تن مواد پلیمری، ۶۱ هزار تن وکیوم باتوم، ۳۷ هزار تن لوب کات، ۲۰ هزار و ۶۲۲ تن مواد شیمیایی، ۱۲ هزار و ۸۴۵ تن گوگرد، ۴ هزار و ۱۱ تن روغن پایه و ۱۷۰ تن آرگون معامله شد.

همچنین ۱۶ هزار و ۷۱۳ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

منبع: کالاخبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده