تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۶
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۴۶۱۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا:

گمرک بندرلنگه مسوولیت‌های اجتماعی خود را فراموش نکند

‌می‌متالز - امام جمعه بندرلنگه گفت: گمرک بندرلنگه مسوولیت‌های اجتماعی خود را فراموش نکند.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا امام جمعه بندرلنگه با اشاره به آیه ۹۳ سوره مریم اظهار داشت: تمامی موجودات مطیع و فرمانبردار خداوند خواهند شد، اما اولیا خدا مثل حضرت فاطمه زهرا (س) در همین دنیا و با اراده خود مطیع کامل پروردگار هستند و از رهگذر این عبودیت مطلق به درجات کمال دست یافته اند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا عنوان کرد: منظور از کوثر در قرآن حضرت فاطمه زهرا (س) است و روز میلاد آن بانوی گرامی به نام روز مادر و روز زن نامگذاری شده است.

امام جمعه بندرلنگه ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر اذعان داشت: مادری افتخار بزرگ زنان در دنیا وآخرت است که دشمنان به دنبال تخریب شخصیت آن هستند، اما زنان مسلمان هوشیارند.

وی در خصوص نقش زنان از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) گفت: زنان نیمی از جامعه و مربی نیمه دیگری از جامعه هستند و براساس روایات اصلاح و فسا جامعه در دست زنان جامعه است پس دولتمردان باید اهتمام جدی به مسائل بانوان داشته باشند.

امام جمعه بندرلنگه در بخش دیگر به مناسبت روز زن به نعمت امکان تحصیل علوم دینی در شهرستان برای بانوان در کنار دانشگاه‌ها در حوزه علمیه خواهران کوثر اشاره کرد و گفت: بانوان گرامی فرصت تحصیل و رسیدن به درجات عالیه علمی و معنوی را از دست ندهند و با ثبت نام در حوزه علمیه خواهران امکان رشد معنوی و علمی خود و ساختن فردایی برای جامعه اسلامی را فراهم آورند.

امام جمعه بندرلنگه با اشاره به روز جهانی گمرک ضمن تبریک این روز به فعالان در این عرصه اذعان داشت: در وهله نخست رونق گمرکات بندرلنگه در گروه صادرات و واردات است که امیدوارم مسوولان در این زمینه اقدام عملی کنند و در وهله دوم مسوولیت اجتماعی گمرک تنها اداره کل شهرستان است باید مسوولیت اجتماعی خود را در قبال مردم به خوبی ایفا کند.

وی گفت: انتظار مردم این است که گمرک بندرلنگه احساس مسوولیت بیشتری داشته باشد و در رفع مشکلات منطقه نقش اول را ایفا کند، شخص وزیر اقتصاد که هم مسوولیت گمرک را برعهده دارد و نماینده دولت در سفر اخیر ریاست جمهوری در شهرستان بود به صراحت انجام مسوولیت‌های اجتماعی بیشتر توسط گمرک به شهرستان را تایید و برآن تاکید کرد.

امام جمعه بندرلنگه بیان کرد: موفقیت یمنی‌ها بر علیه ظلم و ظالمان و متجاوزان روز به روز بیشتر می‌شود به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی جبهه مقاومت شکست ناپذیر شده است در مساله یمن راه حل پیشنهادی ایران پایان محاصره و حملات ظالمانه هشت ساله و فاجعه انسانی است که سعودی‌ها در یمن به راه انداختند و عدم مداخله سعودی‌ها و اماراتی‌ها در یمن، امیدواریم که هرچه زودتر سرعقل آیند و دست از تجاوز بردارند.

وی تصریح کرد: شاهد دیپلماسی فعال دولت در روز‌های اخیر در ارتباط با کشور‌های چین، روسیه، عربستان و گفتگو‌های مذاکرات هسته‌ای بوده ایم که جای تقدیر دارد.

سفر وزیر امور خارجه به چین و آغاز اجرای سند ۲۵ ساله ایران و چین که جهش عظیمی در تعاملات دو کشور را شاهد خواهیم بود، گفتگو‌های فشرده تیم مذاکره کننده‌ی هسته‌ای با طرف مذاکره با هدف احقاق حقوق مردم ایران و رفع تحریم‌ها در جریان است.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا اظهار داشت: سفر ریاست جمهور به روسیه و پیش بینی توافق ۲۰ ساله ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف نظامی اقتصادی و... بیشترین تهدید برای نظام سلطه و آمریکا و بی اثر کردن تحریم‌های ظالمانه آمریکا است.

وی عنوان کرد: این توافقات راهبردی موضع غرب و منطقه را نیز نسبت به ایران تغییر خواهد داد و قدرت ایران اسلامی در منطقه افزایش خواهد داد

وی در پایان افزود: افتتاح فاز دوم بیمارستان شهید محمدی‌ها سپاه با حضور فرمانده محترم نیروی دریایی سپاه کشور و افزایش تخت‌های ICu و بخش زایمان و دیابت را در شهرستان داشتیم.

منبع: خبرگزاری موج

عناوین برگزیده