تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۹۲۲
کد خبر: ۲۰۹۸۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس:

بخشنامه‌های خلق الساعه ضربه بزرگی به اقتصاد کشور زده است

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: باید به سمت اقتصادی پایدار با صدور و اجرای بخشنامه‌هایی برویم که بتواند فرآیند صادرات و واردات را تسهیل کند.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا صفا با بیان اینکه بخشنامه‌های خلق الساعه ضربه بزرگی به اقتصاد کشور و صادرکنندگان زده است، تصریح کرد: باید به سمت اقتصادی پایدار با صدور و اجرای بخشنامه‌هایی برویم که بتواند فرآیند صادرات و واردات را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان نهایت همکاری را با پارلمان بخش خصوصی هرمزگان داشته اند، خاطرنشان کرد: نماینده بانک مرکزی که بتواند معضلات ارز را برطرف کند علی رغم قول‌هایی که داده شد تاکنون در استان استقرار نیافته و همین موضوع یکی دیگر از مشکلات بخش خصوصی در استان هرمزگان است.

صفا اضافه کرد: صادرات در استان هرمزگان خوشبختانه تنوع خوبی به خود گرفته است، ولی متاسفانه بخشنامه‌های متعدد باعث سردرگمی شده و بسیاری از تجار صادرات را کنار گذاشته اند.

وی خاطرنشان کرد: قوانین و بخشنامه‌های غیرکارشناسی خلل زیاد در امورات صادرکنندگان و متعاقبا گمرک به وجود آورده است و این معضل از عدم آشنایی مرکزنشینان با امورات مرزی ناشی می‌شود و صادرکنندگان را گیج و سردرگم کرده است که بدون شک به نفع اقتصاد کشور نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با بیان اینکه خط کشتیرانی از بندر لنگه به قطر با رایزنی‌های اتاق بازرگانی بندرعباس و استاندار هرمزگان راه اندازی می‌شود، عنوان کرد: پرواز‌های دبی از بندرعباس از سال ۱۳۴۰ دایر بوده است که متاسفانه این پرواز در حال حاضر وجود ندارد که ناشی از عدم مدیریت مسوولان ایران ایر است و این پرواز در حال حاضر به لارستان و قشم انتقال داده شده است و تجار استان با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند و استاندار هرمزگان در این زمینه رایزنی‌های لازم را انجام داده اند که امید است این معضل برطرف شود.

وی ادامه داد: استان هرمزگان پایتخت اقتصادی کشور است و داشتن امکانات و زیرساخت حق مردم این استان است گرچه شاهد تلاش‌های استاندار هرمزگان در این مسیر بوده ایم، اما نیازمند یک عزم ملی برای رسیدن کامل به این هدف هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) هرمزگان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده