تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۵
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۴۶۲۵۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

نهایی شدن تکلیف قیمت آهن اسفنجی در نشست عصر امروز ستاد تنظیم بازار

‌می‌متالز - تکلیف تغییر فرمول آهن اسفنجی در نشست عصر امروز وزارت صمت مشخص و نهایی خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، سیف‌الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با اعلام این خبر افزود: تغییر قیمت آهن اسفنجی قرار بود بر اساس ۹۵درصد قیمت هفته گذشته آهن اسفنجی باشد که کاهش قیمت آن را به دنبال داشت و به عددی حدود ۸۴۰۰ تومان می‌رسید، اما این فرمول اجرایی نشد.

وی ادامه داد: در نشست امروز بعدازظهر ستاد تنظیم بازار با حضور قایم مقام وزیر صمت قرار است موضوع تغییر فرمول آهن اسفنجی بررسی و بازنگری مجدد شود، چون این فرمول در بورس کالا هنوز به اجرا نرسیده است.

امیری گفت: با توجه به اینکه تغییر فرمول آهن اسفنجی مصوبه کارگروه تنظیم بازار است، دلایل اجرایی نشدن آن در این نشست بررسی و پیگیری جدی خواهد شد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت تصریح کرد: فرمول قیمتی آهن اسفنجی تغییر کرده است و قیمت آن از ۹۳۰۰ تومان به ۸۴۰۰ هم رسید یعنی قیمت پایه اسفنجی در بورس کالا معادل ۹۵ درصد قیمت کشف شده اخرین معامله پایانی بود منتهی بورس کالا هنوز این فرمول را که ۲۰ دی ماه به تصویب رسید، اجرایی نکرده است.

وی در پایان گفت: این طرح در نشست عصر امروز به تصویب نهایی خواهد رسید تا مشکل واحد‌های القایی حل شود هرچند برای واحد‌های القایی هم مصوبه‌ای در نظر گرفته ایم که می‌توانند به راحتی صادراتشان را انجام دهند که متضرر نشوند، مصوبه‌ای که تاکنون برای هیچیک از بخش‌های زنجیره فولاد در نظر گرفته نشده است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده