تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۳
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۴۶۵۶۶
سرویس خبر : انرژی

نداشتن سند آمایش؛ ریشه مکان یابی نادرست صنایع آب بر

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ریشه مکان یابی نادرست صنایع آب بر، نداشتن سند آمایش سرزمینی است، گفت:د عدالت محور نبودن توزیع بودجه‌ها و طرح ها، سطحی نگری و نداشتن آینده نگری موجب شده است این اتفاق‌ها رخ دهد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما با بیان اینکه ۴ دوره قرار است، سند آمایش نوشته شود، افزود: آخرین آن مربوط به سال ۱۳۸۵ بود که پس از ۱۵ سال در سال ۱۳۹۹ به پایان رسید.
او ادامه داد: ​بیش از هزار میلیارد تومان برای تهیه این سند آمایش، هزینه و مصوب شده است، گرچه مرکز پژوهش‌های مجلس به آن ایراد‌های اساسی دارد.
طاهری با بیان اینکه زمانی که سند آمایش نداریم؛ ​ چانه زنی، مهم‌ترین عامل مکان یابی نادرست برخی صنایع است، افزود: افراد صاحب قدرت مانند نمایندگان مجلس، استانداران، و وزرا زمانی که چارچوبی برای گرفتن مجوز نباشد به راحتی با فشار، ​ مجوز آن را می‌گیرند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی موارد، مسوولان استانی در سفر‌های استانی مقامات، مطالبه ساخت صنایع را در استان خود دارند و فشار وارد می‌کنند.

تعداد بازدید : 4

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده