تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۴۶۶۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

میزان تولید زغال سنگ قابل فروش شرکت Coronado در سال ۲۰۲۱

‌می‌متالز - شرکت زغال سنگ متالورژیکی Coronado Global Resources Inc) Coronado) گزارش فعالیت‌های سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ خود را در روز پنجشنبه (۲۰ ژانویه) منتشر کرد و بر این اساس، Coronado سال ۲۰۲۱ را با تولید ۱۷.۴ میلیون تن زغال سنگ قابل فروش به پایان رساند.

انتظار تعدیل قیمت زغال سنگ متالورژیکی

به گزارش می‌متالز و طبق اعلام شرکت زغال سنگ Coronado، این شرکت سال ۲۰۲۱ را با تولید ۱۷.۴ میلیون تن زغال سنگ، عمدتاً زغال سنگ متالورژیکی، به پایان رساند و انتظار می‌رود قیمت زغال سنگ متالورژیکی در سال ۲۰۲۲ تعدیل شود، در حالی که عرضه (در پاسخ به قیمت‌های بالای فعلی) بهبود یافته، بالا می‌رود، و بالاتر از میانگین‌های تاریخی باقی می‌ماند.

نگاهی بر بازار در سه ماهه سوم و چهارم سال ۲۰۲۱

بر اساس داده‌های موجود، میزان تولید قابل فروش برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ حدود ۴.۱ میلیون تن بود، که ۱۰.۸ درصد نسبت به سه ماهه سپتامبر کاهش داشت و این امر تحت تأثیر تعلیق موقت فعالیت‌ها در معدن Curragh به دلیل یک حادثه ایمنی و آب و هوای مرطوب La Nina در کوئینزلند استرالیا بود.

همچنین، میزان تولید قابل فروش در سال مالی ۲۰۲۱ (ژانویه – دسامبر ۲۰۲۱) حدود ۱۷.۴ میلیون تن برآورد شد که رشد ۱.۹ درصدی (نسبت به سال قبل) را تجربه کرد و از اهداف اصلاح شده ۱۷.۰ تا ۱۷.۲ میلیون تن نیز فراتر رفت.

علاوه بر این، سطح تولید در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ در مقایسه با سه ماهه سوم این سال به دلایلی، چون جابجایی Longwall در معدن بوکانان (Buchanan) که در دسامبر تکمیل شد و زمان تعطیلات کریسمس، کاهش یافت.

در همین حال، ایالات متحده به دلیل تقاضای قوی در داخل و خارج از کشور عملکرد قوی داشت و با تولید ۶.۳ میلیون تن تولید قابل فروش در سال مالی ۲۰۲۱ حدود ۲۴ درصد رشد کرد.

این شرکت در همین زمینه اعلام کرد که میزان تقاضا و میانگین قیمت‌های بالاتر در بازار‌های صادراتی دریایی به دلایلی مانند رشد بیش از انتظار تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۱ و میزان پیش بینی شده تقاضا برای سال ۲۰۲۲ و کمبود عرضه زغال‌سنگ متالورژیکی، به افزایش مداوم قیمت‌های تحقق یافته کمک کرده است.

همچنین، از آنجایی که این شرکت در استرالیا و ایالات متحده دارای معادن زغال سنگ است، توانسته در طول ممنوعیت چین برای زغال سنگ استرالیا که از اواخر اکتبر ۲۰۲۰ آغاز شد، به بازار چین دسترسی پیدا کند.

ارقام کلیدی برای سه ماهه چهارم ۲۰۲۱

میزان تولید قابل فروش در مجموع حدود ۴.۱ میلیون بر آورد شد که از این میزان حدود ۷۷.۱ درصد زغال سنگ متالورژیکی و مابقی زغال سنگ حرارتی بود و البته (طبق این ارقام) این بازار تا کنون کاهش ۱۰.۸ درصدی را تجربه نموده است، که از این میزان سهم استرالیا ۲.۶ میلیون و سهم ایالات متحده ۱.۵ میلیون بر آورد شد و هر یک، از این بخش به ترتیب کاهش ۱۰.۳ و ۱۱.۶ درصدی را مشاهده نمودند.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده