تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۷
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۴۶۳۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حرکت با توجه به هزینه-فایده/ عرضه و تقاضا در زغال‌سنگ چگونه است؟

‌می‌متالز - زغال‌سنگ ایران در بورس انرژی و با قیمت پایه ۲۶ ونیم درصد شمش فولاد خوزستان عرضه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، قیمت جهانی زغال‌سنگ روند افزایشی دارد و پیش‌بینی‌ها در مراکز تحقیقیات جهان نیز از چشم‌انداز روشن برای معادن این ماده معدنی خبر می‌دهد.

حرکت با توجه به هزینه-فایده/ عرضه و تقاضا در زغال‌سنگ چگونه است؟


مدیرعامل «ومعادن» از اضافه شدن معدن زغالسنگ گلندرود به مجموعه تجلی معادن و فلزات خبر داد.

هزینه‌-فایده سرمایه‌گذاری در بخش معادن باید با نگاه به شاخصه‌هایی همچون سودآوری، آینده نگری، نیاز جهانی، بازدهی سنجیده شود و با بررسی کارشناسی در وزارتخانه‌ها چکش‌کاری شود.

سودآوری زغال‌سنگ در آینده


امیرحسین نادری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به تحقیقات بین‌المللی در حوزه عناصر حیاتی و استراتژیک بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ گفت: زغال‌سنگ یکی از عناصری است که افزایش اهمیت اقتصادی آن از طلا بیشتر بوده است. در ایران نیز زغال‌سنگ به عنوان یکی از حوزه‌های پربازده کشور مطرح است.


پتانسیل زغال سنگ گلندرود


وی در پاسخ به این پرسش که آیا «ومعادن» در ارتباط با زغال‌سنگ پروژه‌ای در دست دارد، از اضافه شدن معدن زغال‌سنگ گلندرود به مجموعه تجلی معادن و فلزات خبر داد و گفت: این معدن کیفیت بسیار عالی دارد. با توجه به آنکه پلنت کک‌سازی داریم، از این جهت زغال‌سنگ اکتشاف شده از این معدن را می‌توان در پروسه کک‌سازی مورد استفاده قرار داد.


زغال‌سنگ در بورس انرژی عرضه می‌شود؟!

حرکت با توجه به هزینه-فایده/ عرضه و تقاضا در زغال‌سنگ چگونه است؟


میزان تولید زغال سنگ در کشور تنها نیمی از نیاز بازار داخلی زغال سنگ را پاسخگوست.
رمضان کریتی ثانی، مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس در ارتباط با شرایط کنونی گروه زغال‌سنگ به صدای بورس اظهار کرد: زغال‌سنگ ایران ابتدا در بورس کالای ایران عرضه می‌شد، در حدود یک سال است که این محصول در بورس انرژی و با قیمت پایه ۲۶ ونیم درصد شمش فولاد خوزستان عرضه می‌شود.

زغال‌سنگ چند؟


عضو انجمن زغال‌سنگ ایران با بیان اینکه قیمت پایه این محصول در چند سال ثابت بوده است، گفت: در سال ۱۳۹۹ میزان تولید زغاسنگ کل واحد‌های تولیدی ایران، در حدود ۷۵۰ هزار تن بوده است. این میزان تولید، نیمی از نیاز بازار داخلی زغال‌سنگ را پاسخگوست.

کزغال ۳۵ درصد از زغال‌سنگ کشور را تولید می‌کند

کریتی ثانی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با نماد کزغال، ۳۵ درصد از زغال‌سنگ کشور را تولید می‌کند، بیان کرد: تولیدات زغال‌سنگ به عنوان ماده اولیه در صنایع داخلی همچون تولید فولاد از نوع کوره بلند مصرف می‌شود. فولادی‌ها از جمله شرکت ذوب آهن اصفهان یکی از متقاضیان اصلی زغال‌سنگ هستند.

وی در ارتباط با بازار صادراتی زغال‌سنگ بیان کرد: امکان صادرات این محصول وجود دارد، اما در صورت صادرات، موازنه عرضه و تقاضا به هم می‌خورد و بر این اساس باید میزان واردات افزایش یابد.

پتانسیل ومعادن برای کک‌سازی

مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس با ابراز خرسندی از حضور ومعادن در اکتشافات زغال‌سنگ کشور گفت: با توجه به آنکه ومعادن خود کارخانجات تولید کک دارد، می‌تواند با استخراج زغال‌سنگ و تولید کک در حلقه اول تولید فولاد به روش کوره بلند تاثیرگذار باشد.

وی با ابراز خرسندی از حضور ومعادن در اکتشافات زغال‌سنگ گفت: با توجه به آنکه ومعادن خود کارخانجات تولید کک دارد، می‌تواند با استخراج زغال‌سنگ و تولید کک در حلقه اول تولید فولاد به روش کوره بلند تاثیر گذار باشد.

حرکت با توجه به هزینه-فایده/ عرضه و تقاضا در زغال‌سنگ چگونه است؟

پیش‌بینی رشد قیمت زغال سنگ جهانی


ایمپاسکو گزارش دهد


ایمیدرو پهنه‌های اکتشافات برای معدنکاری را واگذار می‌کند و در ارتباط با این موضوع که تا چه میزان موفق بوده و پروژه‌ها در چه مرحله‌ای است باید بازوی اجرایی آن یعنی ایمپاسکو گزارش دهد.

گفتنی است خراسان‌جنوبی، کرمان و مازندران بیشترین منابع زغال‌سنگ و گلستان، گیلان، سمنان، خراسان‌شمالی و رضوی، آذربایجان‌غربی و شرقی، اصفهان، یزد و حتی در استان لرستان منابعی از این سنگ رسوبی وجود دارد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده