تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۱
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۴۶۶۰۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

رتبه سوم فروش و رتبه دوم بالاترین ارزش بازار توسط فولاد مبارکه در IMI ۱۰۰

‌می‌متالز - بیست‌وچهارمین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران امروز ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با حضور مقامات کشور و مدیران شرکت‌های برتر ایرانی ازجمله مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، به میزبانی سازمان مدیریت صنعتی کشور در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این همایش، شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان شرکت پیشرو انتخاب و موفق به دریافت رتبه ۳در شاخص فروش با رقم ۴.۸ میلیون دلار در بین یکصد شرکت برتر ایران شد.

همچنین فولاد مبارکه در سایر شاخص‌ها موفق به کسب رتبه دوم بیشترین سودآوری با رقم بیش از ۶۲۵هزار میلیارد ریال، رتبه دوم صادرات با ۹۴۱هزار دلار و رتبه دوم بالاترین ارزش بازار با رقمی بالای ۲۶۵ میلیارد تومان شد.

مهدی صادقی نیارکی معاون سابق صنایع وزارت صمت، در این همایش با اشاره به کسب رتبه سوم فروش از سوی فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه بالغ بر ۵ میلیون تن فولاد با ارزش افزوده بالا تولید می‌کند که ماده اولیه بسیاری از صنایع ساخت محور کشور است. این شرکت امسال بیش از ۴.۸ میلیون دلار فولاد با ارزش افزوده فروخته است. این تاثیر علم، دانش و تجربه در صنایع ساخت محور است. دولت باید از محل درآمد‌هایی ایجاد شده از صنایع ساخت محور با ارزش افزوده بالا حمایت و پشتیبانی کند.

صادقی نیارکی ادامه داد: اگر ما بتوانیم تجهیزات صنعتی را در دنیا صادر و پشتیبانی کنیم و خدمات پس از فروش به آن‌ها ارائه دهیم، جایگاه مان در اقتصاد جهانی معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در حاشیه همایش صد شرکت برتر به کسب رتبه‌های اخذ شده توسط فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: برخی صنایع مانند فولاد به لحاظ استراتژیک فارغ از بحث میزان فروش از شرکت‌های دیگر متفاوت هستند. از این نظر که این شرکت‌ها محصول با ارزش افزوده بالا به بازار عرضه می‌کنند و ممکن است که محصولات آن‌ها عمدتا صادراتی باشد. خیلی از شرکت‌هایی که در رتبه بندی حضور دارند، از نظر ارزآوری برای کشور دارای ارزش بسیار هستند، ولی برخی از شرکت‌ها مانند فولاد مبارکه جایگاه استراتژیک دارند و این جایگاه بسیار مهمتر از میزان فروش بالا است.

طیب نیا تصریح کرد: صنعت فولاد و فولاد مبارکه یک صنعت مدل B ۲ B است که بالغ بر ۳هزار بنگاه و صنعت و کارخانه در بالادست در حال تهیه و تامین مواد اولیه و تجهیزات برای آن هستند و در پایین دست نیز بسیاری از صنایع استراتژیک و کلیدی مانند خودروسازی و لوازم خانگی وابسته به فولاد هستند. این نقش صنایعی از این دست را با اهمیت‌تر می‌کند.

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: صنایع فولادی هم به لحاظ میزان اشتغالزایی و درآمدزایی در سطح بالایی هستند و هم به لحاظ استراتژیک صنایع دیگر به آن‌ها وابسته است؛ لذا فولاد مبارکه شرکتی نبوده است که به واسطه امتیازات و مزایایی که در شرکت وجود داشته به این جایگاه رسیده باشد بلکه نقش مدیریت و سرمایه گذاری‌های استراتژیک و حیاتی که در سال‌های گذشته حاصل از سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در این شرکت اتفاق افتاده، به این جایگاه رسیده است و رشد درآمد وسودآوری را در این شرکت رقم زده است و این روند در سال‌های آتی نیز اتفاق خواهد افتاد.

منبع: اقتصاد آنلاین

عناوین برگزیده