تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۴۶۶۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تکاب

فعالیت ۸۸ واحد صنعتی در تکاب

‌می‌متالز - سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تکاب اظهار کرد: در حال حاضر ۸۸ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در این شهرستان وجود دارد که ۳ واحد فرآوری مواد معدنی طلا نیز در تکاب فعال می‌باشد.

به گزارش می‌متالز، حسین محمودزاده گفت: در حال حاضر ۸۸ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در این شهرستان وجود دارد که ۳ واحد فرآوری مواد معدنی طلا نیز در تکاب فعال می‌باشد.

وی افزود: برای راه اندازی و بهره برداری از واحد‌های صنعتی این شهرستان بیش از ۳ هزار و ۱۵۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است و برای یک هزار و ۴۵۱ نفر نیز از طریق این واحد‌ها اشتغال مستقیم فراهم شده است.

محمود زاده تصریح کرد: همچنین در حال حاضر ۵ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد با حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۵۳ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغالزایی برای ۱۲۹ نفر در دست اجرا است و ۴۱ طرح صنعتی نیز با حجم سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۸۷۷ میلیارد ریال و پیش بینی ایجاد اشتغال مستقیم برای ۶۵۱ نفر نیز در دست اجرا می‌باشد.

سرپرست اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان تکاب اضافه کرد: در این شهرستان ۶۹ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با استخراج سالانه بیش از ۲ هزار و ۳۴۶ میلیون تن انواع مواد معدنی و ایجاد اشتغال مستقیم برای یک هزار و ۵۲۴ نفر با حجم سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۸۹۶ میلیارد ریال در حال فعالیت می‌باشند.

محمود زاده خاطر نشان کرد: معادن تکاب در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود در برابر منطقه فعالیتی خود بهترین عملکرد را دارا می‌باشند بخصوص در مواقع شیوع کرونا ویروس در تجهیز و تهیه مواد ضد عفونی کننده و زمان بارش برف در بازگشایی راه‌های دسترسی روستا‌ها کمک حال دستگاه‌های ذیربط بودند.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی

عناوین برگزیده