تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۳
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۴۶۸۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۴۹هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۴۹هزار و ۹۷۱واحد کاهش، معادل ۴درصد افت کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۲۷ میلیارد و ۸۰۹ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۸۹ هزار و ۱۲۹ میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۱۹ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۱۲.۳۲، ۱۹.۲۸ و ۳.۹۱ درصد رشد را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۵۲۰۰ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۷۳ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۳۰.۷۵ و ۳۱.۵۵ درصد افت همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۸ بهمن ماه با ۴۹ هزار و ۹۷۱ واحد کاهش، معادل ۴ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۲۲۹ هزارو ۴۲۳ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۶ هزار و ۸۸۱ واحد کاهش، معادل ۵.۰۳ درصد افت کرد و رقم ۳۱۸ هزار و ۷۵۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۳۸ هزار و ۶۱۰ واحد کاهش به رقم ۹۳۱ هزار و ۶۶۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۹۴ هزار و ۱۴۳ واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۳۳۵ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۳.۹۸ درصد افت و شاخص بازار دوم با ۳.۸۱ درصد کاهش همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده