تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۴۷۰۲۹
سرویس خبر : انرژی
معاون ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا:

۱۴ میلیارد لیتر سوخت با اجرای طرح صدف در کشور صرفه جویی شده است

‌می‌متالز - معاون پیشگیری ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت که با راه اندازی سامانه «صدف» طی سه سال گذشته ۱۴ میلیارد لیتر در مصرف سوخت کشور صرفه جویی شده است.

به گزارش می‌متالز، "عبدالله هندیانی" روز شنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان، افزود: میزان قابل توجهی سوخت به صورت یارانه‌ای و بدون هیچگونه حسابی برای نظارت و کنترل در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گرفت.

وی اظهار داشت: صرفه جویی ۱۴ میلیارد لیتر سوخت با وجود اعمال تحریم‌ها و فرایند دشوار تولید نفت گاز و بنزین کار بسیار بزرگی است.

معاون پیشگیری ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: همدان یکی از استان‌های با محوریت کشاورزی است که در حوزه کالا‌های اساسی، ماشین آلات کشاورزی و چاه‌های آب کشاورزی باید تدابیر لازم برای پیشگیری از قاچاق انجام شود.

وی گفت: مدیران جهاد کشاورزی در کنار سازمان صمت باید بیشترین نقش را در مبارزه با قاچاق و فرایند پیشگیرانه این پدیده داشته باشند که شماره گذاری همه ماشین آلات کشاورزی دراین زمینه ضروری است.

معاون پیشگیری ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در حوزه دامپروری نیز جهاد کشاورزی باید به طور جدی پلاک کوبی دام را اجرایی کند که اقدامی مهم برای نظارت در این حوزه است.

وی با بیان اینکه هنوز شاهد قاچاق دام، آرد و کالای اساسی هستیم بر استفاده از ظرفیت تبصره چهار ماده ۱۸ برای جلوگیری از قاچاق این کالا‌ها تاکید کرد.

معاون پیشگیری ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا گفت: استان همدان شاهراه چند فرایند مبارزه با قاچاق است و باید در دسته بندی استان‌ها علاوه بر توجه به مرز‌ها به استان‌هایی نظیر همدان به عنوان شاهراه ارتباطی نیز توجه شود.

به گفته وی، اگر بتوان در استان‌های شاهراه و مرزی تعامل دو سویه ایجاد کرد می‌توان برنامه‌ها و اهداف خود در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر را نیز به نحو شایسته اجرایی کنیم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

عناوین برگزیده