تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۴
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۴۷۱۵۷

چطور از باتری گوشی در زمستان محافظت کنیم؟

‌می‌متالز - گرمای زیاد برای باتری گوشی‌های هوشمند خوب نیست، سرمای هوا نیز باعث مشکل در عملکرد باتری و گوشی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، احتمالا شنیده باشید که دما می‌تواند بر عملکرد گوشی‌های هوشمند تأثیر بگذارد. دمای بالا برای گوشی و باتری خطرساز است و در مقابل نیز همینطور است، اگر دما خیلی پایین بیاید، عمر باتری گوشی به خطر می‌افتد.

به گزارش nypost، بسیاری از گوشی‌های هوشمند به باتری‌های لیتیوم یونی متکی هستند و به راحتی تحت تأثیر سرما قرار می‌گیرند. مکانیزم این نوع باتری‌ها اینگونه است که با کاهش دما، مقاومت داخلی باتری افزایش می‌یابد. به عبارت ساده تر، باتری گوشی باید بسیار سخت‌تر کار کند تا تلفن قادر به کار کردن باشد. به این ترتیب، ممکن است متوجه شده باشید که تلفن شما کند می‌شود و تصاویر به اندازه معمول واضح نیستند.

در برخی موارد، ممکن است میزان شارژ باتری ناگهان کاهش یابد یا حتی گوشی خاموش شود، حتی اگر گوشی شارژ کامل باشد. خوشبختانه، اشکالات مرتبط با دما معمولاً زمانی که گوشی به یک محیط پایدار باز می‌گردد، فروکش می‌کند.

پیشنهاد می‌شود اگر قرار است برای مدت طولانی در سرما باشید، برای محافظت از باتری، گوشی را خاموش کنید. همچنین می‌توانید گوشی را در جیب داخلی کاپشن یا کت خود قرار دهید، زیرا گرمای بدن شما می‌تواند به گرم نگه داشتن دستگاه کمک کند.

اگر در زمستان در محیط بیرون کار می‌کنید، می‌توانید از یک قاب گوشی مناسب استفاده کنید تا از باتری دستگاه خود محافظت کنید. ترفند دیگر حمل یک شارژر قابل حمل است تا گوشی خود را به آن وصل کنید و آن را گرم نگه دارید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

عناوین برگزیده