به گزارش میمتالز، در حالی که فلزات لزوما هدر نمیروند، مقدار انرژی مورد نیاز برای فرآوری آنها به طور قابل توجهی به کاهش انتشار آلایندگی جهانی کمک کرده است. به گزارش بخش ترجمه شرکتها، به نقل از گوگل نیوز، بر اساس تحقیقات شرکت مشاور McKinsey & Co، در سال ۲۰۱۸، هر تن فولاد تولید شده منجر به انتشار ۸۵/ ۱ تن دی اکسید کربن شده است. بنابراین، صنعت میتواند از مواد بازیافتی استفاده کند، اما چگونه فرآیندهای پرانتشار را کربنزدایی میکند تا انتشار خنثی را در زنجیره تامین تشویق کند؟ آرسلورمیتال با راهاندازی ResponsibleSteel در این خصوص واکنش نشان میدهد. برای اطمینان از منبعیابی مسوولانه در سراسر زنجیره تامین، شرکت آرسلور میتال ResponsibleSteel را تشکیل داد، یک سازمان غیرانتفاعی که اولین استاندارد جهانی و ابتکار صدور گواهینامه چندجانبه در صنعت فولاد است. این سازمان نیاز به کربنزدایی در این بخش را کاملا درک کرده و متعهد به ارائه حمایت جهانی از مشاغل و ایجاد بینش بهتر در مورد مواد است. همچنین این سازمان اطلاعات حیاتی در خصوص عرضه، تقاضا و تامین مالی جهانی را برای ایجاد انگیزه در راستای انتقال به انتشار کمتر کربن جمعآوری میکند.
بسیاری از خودروسازان توجه خود را به سمت اقتصاد دورانی معطوف میکنند، زیرا وسایل نقلیه جدیدی را تولید میکنند که نیازهای مصرفکنندگان فعلی را برآورده میکند. بر اساس گزارش مرکز ملی آمار بریتانیا، بیش از نیمی از رانندگان بریتانیایی بین ۱۶ تا ۴۹ سال احتمالا ظرف یک دهه آینده از وسایل نقلیه سوختی و هیبریدی به خودروهای تمام الکتریکی (EV) روی خواهند آورد. رهبران صنعت مانند بیامو، فورد و ولوو تغییر در ذهنیت مصرفکنندگان و تعهدات زیستمحیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) را در نظر گرفتهاند، زیرا مباحث ایجاد شده بین شرکتها در نهایت منجر به تشکیل کارگروه خودروسازی اروپا در سال ۲۰۱۳ شد. در حالی که تغییر به خودروهای برقی برای بیشتر افراد مهم است، کربنزدایی از همه حوزههای انتشار زنجیره تامین، از جمله تولید قطعات، بازیافت مواد داخلی و خارجی و تدارکات و همچنین کسانی که در عملیاتهای تولیدی سهام دارند، ناشی میشود. فولاد، بزرگترین صنعت مواد جهان، گردش مالی یک تریلیون دلاری دارد و ۱۰ برابر بزرگتر از صنعت آلومینیوم، هفت و نیم برابر بزرگتر از صنعت مس و چهار برابر صنعت سیمان است.
منبع: دنیای اقتصاد