تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۲
بازدید: ۶۰۱
کد خبر: ۲۴۷۴۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر انبار‌ها و سفارشات شرکت فولاد اکسین خبر داد

توسعه ظرفیت انبارش ۳۰۰ هزار تن مواد اولیه فولاد اکسین

‌می‌متالز - هرگاه مواد اولیه به میزان کافی در انبار‌ها موجود باشد، می‌توان نوسانات بازار را کنترل و وابستگی به عوامل بیرونی را کمتر کرد. مدیر انبار‌ها و سفارشات شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان این مطلب مهم‌ترین اتفاق در سال‌جاری در این بخش را توسعه ظرفیت انبارش ۳۰۰ هزار تن مواد اولیه دانست.

به گزارش می‌متالز، امین ویسی‌نژاد اظهار کرد: واحد سفارشات و انبار‌ها از پنج قسمت مواد اولیه، محصول، محصولات فرعی، قطعات و کالا و قسمت سفارشات و کنترل موجودی تشکیل شده است.

وی افزود: انبار‌های مواد اولیه وظیفه دریافت، برش و تحویل اسلب به خط تولید را برعهده دارند و انبار‌های محصول دریافت محصول از خط تولید، انبارش و در نهایت ارسال محصول به مشتری را انجام می‌دهند.

مدیر انبار‌ها و سفارشات شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: در سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در مجموع ظرفیت برای انبارش تقریبی ۳۰۰ هزار تن مواد اولیه با احداث دو انبار جدید در محوطه فولادسازی و ضلع شمالی شرکت و سه دستگاه ریچ استاکر برای دریافت و انبارش مواد اولیه ایجاد کردیم.

ویسی‌نژاد ادامه داد: در حوزه محصول مطابق سالیان گذشته سعی کردیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصول را به مشتری ارسال کنیم و خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

وی عنوان کرد: تاکنون ظرفیت انبارش ۱۴ هزار کالا در شرکت ایجاد شده و به بهترین شکل ممکن نگهداری می‌شوند. همچنین ظرفیت‌سازی انبارش کالا‌هایی که نیاز به نگهداری در انبار سرد دارد با ایجاد یک انبار سرد جدید در انبار مرکزی نیز ایجاد شده و انبار شیمیایی توسعه و استانداردسازی شد.

مدیر انبار‌ها و سفارشات شرکت فولاد اکسین خوزستان بیان کرد: نیرو‌های کل مجموعه انبار‌ها ۱۲۰ نفر هستند که بخشی از آن‌ها کار برش اسلب و بسته‌بندی را به شکل برون‌سپاری انجام می‌دهند که ۷۰ نفر نیروی مستقیم شرکت و مابقی نیروی پیمانکار هستند.

ویسی‌نژاد اضافه کرد: یک مورد در بحث توسعه انبار‌ها ایجاد یک انبار جدید برای افزایش ظرفیت انبارش سر ورق‌ها به میزان ۱۰ هزار تن است که کار‌های طراحی آن انجام شده و در حال برگزاری مناقصه است.

وی ادامه داد: همچنین در موضوع کنار ورق‌ها که یکی از محصولات فرعی است با ایجاد دو انبار برای انبارش کناره ورق‌ها ظرفیت انبارش ۱۵ هزار تن ایجاد شد.

مدیر انبار‌ها و سفارشات شرکت فولاد اکسین خوزستان افزود: شاخص‌ترین اتفاق در این حوزه توسعه ظرفیت انبارش ۳۰۰ هزار تن مواد اولیه است، چراکه هرگاه مواد اولیه به میزان کافی داشته باشیم، می‌توانیم نوسانات بازار را کنترل و وابستگی به عوامل بیرونی را کمتر کنیم.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده