تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۴۷۵۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
میرناصری:

عملکرد مسوولان و نمایندگان مجلس برعکس بیانات رهبری است / معدن‌داران به دنبال محصول خارجی گران‌تر و بی‌کیفیت‌تر!

‌می‌متالز - رئیس شورای اسلامی کار هپکو گفت: آنچه از عملکرد مسوولان دیده‌ایم نتیجه گرفته‌ایم که رفتار مسوولان برعکس بیانات رهبری است که باید روحیه خودباوری را بین مردم نهادینه کنیم.

به گزارش می‌متالز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سیدامیر میرناصری، رئیس شورای اسلامی کار هپکو در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در واکنش به بیانات روز گذشته رهبر انقلاب درخصوص حمایت از تولید داخلی و کیفیت خودروها، گفت: نقطه عطف بیانات رهبری این بود که تولیدگران جهادگر هستند. چراکه اکنون دشمن با ما جنگ اقتصادی راه انداخته و تولیدگران و در صف اول جنگ کارگران، جهادگرانی هستند که با این دشمن مبارزه می‌کنند.


میرناصری در واکنش به تصویر منتشر شده در صفحات مجازی Khamenei.ir با اشاره به اینکه غلتک به کار رفته در آن تصویر گفت: دستگاه غلتکی در این تصویر به کار رفته، تولید داخل است که به دلیل واردات، دارد خرد می‌شود.

عملکرد مسوولان و نمایندگان مجلس برعکس بیانات رهبری است / معدن‌داران به دنبال محصول خارجی گران‌تر و بی‌کیفیت‌تر!


رئیس شورای اسلامی کار هپکو توضیح داد: هپکو از نظر زیرساختی و دانش فنی توانایی تولید محصول با کیفیت و برابر با استاندارد‌های جهانی است.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته رهبر انقلاب به مساله کیفیت خودرو و گرانی محصولات لوازم خانگی اشاره کردند، گفت: هپکو هم خودروی سنگین، اما با کیفیت تولید می‌کند و هم قیمت محصولاتش از دستگاه‌های وارداتی کمتر است، اما به نظر می‌رسد نگاه بسیاری از مسوولان و نمایندگان مجلس این است که ما «فقط می‌توانیم آبگوشت بزباش بسازیم».


میرناصری گفت: رفتار مسوولان برعکس حرف رهبری است که باید ما می‌توانیم را بین مردم نهادنیه کنیم، اما بین مسوولان آن آرمانی که باید منجر به تعمیق نگاه ما می‌توانیم بین مردم شود، وجود ندارد.


وی تصریح کرد: هپکو می‌تواند محصولی مرغوب و با قیمت مناسب تولید کند و ادعای خود را هم ثابت کرده است. اما نمی‌خواهند اجازه دهند که تولید در این شرکت رونق گیرد.


رئیس شورای اسلامی کار هپکو با بیان اینکه برخی با اخبار مختلف در ذهن مردم جا انداخته اند که نمی‌توان به تولید داخلی تکیه کرد، گفت: همین چند ماه اخیر بیش از ۱۵ نوع محصولات معدنی را به معدن داران عرضه کرده ایم. مثلا دستگاه شاول معدنی که وارد کردن آن بیش از ۱۸ میلیارد تومان هزینه دارد، با ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تولید می‌کنیم، اما باز هم معدن داران حاضر نیستند از هپکو خرید کنند و می‌گویند که هپکو نمی‌تواند چنین دستگاهی را تولید کند. درحالیکه حتی از آنان خواسته ایم برای بازدید به شرکت بیایند و کار دستگاه را ببینند.


وی بیان کرد: تاکنون به جز رهبر انقلاب، همه مسوولان به هپکو آمده اند و اذعان کرده اند که این شرکت با شرکت‌های مشابه قابل مقایسه نیست و سازنده و تولیدکننده است، اما نمی‌دانیم وقتی از شرکت خارج می‌شوند، چه اتفاقی می‌افتد که تصمیماتی برخلاف حرف‌های قبلی شان می‌گیرند.


میرناصری گفت: اگر مسوولان نگاه انقلابی داشتند، با توجه به امکانات و ظرفیت‌هایی که در هپکو وجود دارد و با بیت المال فراهم شده، اگر ما نمی‌توانستیم محصولاتمان را تولید کنیم، باید به ما می‌گفتند که از ناتوانی ماست، نه اینکه باوجود این ظرفیت، باز هم بر واردات تکیه کنند.


وی تصریح کرد: براساس آنچه دیدیم به نظر می‌رسد بیشتر از روحیه خودباوری، مساله سود‌های کلان و سفر‌های خارجی است که باعث شده واردات خودرو‌های معدنی و شهرسازی بر تولید در هپکو ارجحیت داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده