تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۵۰
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۴۷۷۵۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
در نشست هم‌اندیشی و تعیین استراتژی هلدینگ فولاد متیل مطرح شد:

پیاده‌سازی سیاست‌های فولاد مبارکه در هلدینگ فولاد متیل، راهکاری برای رشد و توسعه

‌می‌متالز - نشست هم‌اندیشی و تعیین استراتژی هلدینگ فولاد متیل با حضور مدیرعامل، رئیس هیات‌مدیره، معاونت مالی و اداری و معاونت برنامه‌ریزی و امور شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل و مدیران عامل شرکت‌های گروه متیل برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، رضا حیدری، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات‌مدیره این هلدینگ، در نشست هم‌اندیشی و تعیین استراتژی هلدینگ فولاد متیل اظهار کرد: شفافیت در فولاد متیل و شرکت‌های زیرمجموعه آن یکی از ارکان مهم و اصلی به شمار می‌آید و در این راستا می‌توان به پیاده‌سازی فاز نخست نرم‌افزار آرین در شرکت‌های زیرمجموعه اشاره کرد. همچنین با توجه به همکاری خوب شرکت‌های تابعه، پیاده‌سازی کامل آرین از ابتدای سال ۱۴۰۱ لازم الاجراست.

وی تصریح کرد: هلدینگ فولاد متیل به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه فولاد مبارکه، در تلاش است با اجرای سیاست‌های این فولادساز بزرگ، در رشد و توسعه آن سهیم باشد.

به گفته حیدری، استانداردسازی فرآیندها برای شرکت‌های زیرمجموعه، از موضوعات مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد. در این راستا سیاست‌های کلی به مدیران ابلاغ می‌شود و امید می‌رود دستورالعمل‌ها و چارت سازمانی در هر شرکت تهیه شود. همچنین نظام جبران خدمت که از سوی فولاد مبارکه به مجموعه فولادمتیل ابلاغ شده، یکی دیگر از اقداماتی است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات مدیره هلدینگ فولادمتیل با اشاره به سیاست‌های شرکت فولاد مبارکه تأکید کرد: در حال حاضر فولادمتیل، با تبعیت از سیاست‌های فولاد مبارکه، مطالعه برای ۲ طرح توسعه‌ای را در دستور کار قرار داده و امید می‌رود با پایان یافتن این مرحله، برای گرفتن مجوز اقدام کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه کاهش قیمت‌های جهانی در بازار فولاد قابل پیش‌بینی نیست، اظهار کرد: در سال آینده با توجه به روند تورمی، بهتر است شرکت‌های زیرمجموعه به مطالعه دقیق محیط کسب‌وکار خود بپردازند.

حیدری همچنین با توجه به اهمیت سرمایه‌های انسانی در هلدینگ فولادمتیل، مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه را به استفاده هرچه بیشتر از سرمایه‌های انسانی توجه داد.

غلامرضا طاهری، رئیس هیاتمدیره هلدینگ فولادمتیل و معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه نیز در این نشست هم‌اندیشی درخصوص رویکرد توسعه متوازن فولاد مبارکه، اظهار کرد: در شرایط کنونی، شرکت فولاد مبارکه ضمن مشخص کردن مأموریت و خط‌مشی، افق بلندمدت خود را ترسیم کرده است.

به گفته وی، شرکت فولاد مبارکه، با مسئولیت‌پذیری، برای خلق آینده بهتر، توجه به اقتصاد، اجتماع و محیط‌زیست را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه همچنین به طرح جامع فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: شرکت فولاد مبارکه، افزایش سهم تولید، پایداری تولید، توازن در زنجیره تولید، عبور از کمیت و توجه به کیفیت محصول (تولید محصول باارزش افزوده) و تبدیل شدن به یک شرکت فناور را در طرح جامع خود در نظر گرفته است.

طاهری تصریح کرد: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد طرح‌های شرکت فولاد مبارکه، طرح‌های توسعه‌ای در چارچوب مأموریت اصلی هستند.

رئیس هیاتمدیره هلدینگ فولادمتیل خاطر شان کرد: در حال حاضر نگرش و توجه به مفاهیم پایداری در تولید و حفظ محیط زیست، همچنین اختصاص بودجه برای کاهش میزان تولید دی اکسیدکربن حاصل از تولید فولاد، از سوی کشور‌های پیشرو در صنعت فولاد مورد توجه قرار گرفته است.

رویکرد‌های مطرح شده در نشست هم‌اندیشی

در ادامه نشست هم‌اندیشی هلدینگ فولادمتیل، تحلیل و چشم انداز بازار در صنعت فولاد یکی از مباحث مهمی بود که از سوی مدیران‌عامل شرکت‌های هلدینگ فولادمتیل مطرح شد. رکود حاکم بر حوزه آهن و فولاد کشور و تحت تأثیر قرارگرفتن این بخش بر مسائل مختلفی همچون نوسانات نرخ ارز، مباحث سیاسی و اثرات آن بر تغییر قیمت‌ها، همچنین شیوه‌نامه جدید بورس کالا برای فولاد از جمله مواردی بود که مدیران شرکت‌های فولادی متیل بر آن اتفاق نظر و تاکید داشتند.

قیمت فولاد، افزایش نرخ برخی از کامودیتی‌ها به‌عنوان مواد اولیه در صنعت فولادسازی در سال آینده و نگرانی برای کاهش سودآوری شرکت‌های تابعه هلدینگ فولادمتیل، مباحث مطرح‌شده از سوی مدیران هلدینگ فولادمتیل بود.

همچنین رونمایی از سامانه رویت آخرین قیمت فروش محصولات در مراکز خدماتی هلدینگ فولادمتیل، تهیه تابلو قیمت هفتگی و مرجع قیمت‌گذاری، نحوه بررسی عملکرد و گزارش‌های ماهانه مراکز و یکپارچه‌سازی و چارت سازمانی و کارسنجی مراکز نیز در این نشست هم‌اندیشی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده