تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۹۰۱
کد خبر: ۲۱۷۰۳۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

ارایه خدمات و رفع نیاز صد‌ها واحد تولیدی به انواع ورق‌های فولادی توسط “فولاد گستر یزد”

‌می‌متالز - شرکت “فولادگستر یزد” به عنوان یکی از مراکز خدماتی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان با هدف ارائه خدمات تبدیلی و توزیعی انواع ورق فولادی به مشتریان خرد و با در اختیار داشتن مجهزترین خطوط خدمات تبدیلی و نیرو‌های با تجربه و مسوولیت‌پذیر از سال ۱۳۷۶ در راستای اهداف شرکت فولاد مبارکه اصفهان مشغول به خدمت‌رسانی به واحد‌های تولیدی در استان یزد می‌باشد.

به گزارش می‌متالز به نقل از ماهنامه تخصصی پردازش، مهندس محمد ابوشمسیا، مدیرعامل شرکت فولاد گستر یزد ضمن بیان این مطلب و با اشاره به این‌که به طور کلی شرکت فولاد مبارکه اصفهان جهت تامین نیاز بخش وسیعی از مشتریان و توزیع محصولات به متقاضیان کانال‌های توزیع و فروش خود را به‌صورت عرضه در بورس‌کالا و مراکز خدماتی طراحی و پیاده‌سازی کرده است، گفت: با توجه به فلسفه وجودی مراکز خدماتی اساساً هدف از تامین این مراکز توزیع عادلانه محصولات شرکت فولادمبارکه اصفهان برای صنایع خرد و کوچکی است که امکان ثبت سفارش و یا خرید از بورس‌کالای ایران یعنی خرید کمتر از ۱۱۰ تن در ماه را ندارند.

وی افزود: شرکت فولادگستر یزد در سال گذشته علی‌رغم تمام مشکلاتی که در زمینه تکمیل سبد کالایی محصولات فولادی داشته، توانسته است نیاز بیش از سیصد واحد تولید در استان یزد را در حد امکان تامین نماید.

ابوشمسیا با بیان این‌که مهم‌ترین شاخصه و مولفه مراکز خدماتی با توجه به حساسیت‌هایی که از سوی هلدینگ این مراکز ایجاد شده، شفافیت در امر خرید و فروش محصولات شرکت فولاد مبارکه است، به نحوی که تمام اطلاعات خرید و فروش به‌صورت هفتگی به شرکت فولاد مبارکه و هلدینگ‌های مربوط به مراکز ارائه می‌گردد، تصریح کرد: مراکز خدماتی نه تنها نقشی در التهاب بازار در سال گذشته نداشتند بلکه در زمان‌هایی که محصولی به تمامی مراکزکشور به میزان نیاز آن استان تخصیص داده می‌شد به صورت چشمگیری شاهد کاهش قیمت در آن محصول بودیم.

مدیرعامل فولادگستر یزد، با اشاره به توجه ویژه شرکت فولادمبارکه اصفهان در سال‌های گذشته به حمل و نقل ریلی، خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیلی که در این بخش وجود دارد، شرکت فولادگستر یزد نیز تمام تلاش خود را جهت اتصال به خطوط ریلی راه‌آهن و ایجاد یک بارانداز مناسب در مرکز کشور نموده است.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که با حمایت‌های مسوولان استانی، موضوع اتصال به خطوط ریلی راه‌آهن و ایجاد یک بارانداز هرچه سریعتر به عرصه ظهور برسد تا بار ترافیکی سنگینی که در محور مرکزی کشور وجود دارد به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

ابوشمسیا، مسأله تأمین مواداولیه طی سال‌های گذشته را یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی دانست که صنعت فولادکشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند و افزود: شرکت فولادمبارکه اصفهان نیز از این امر مستثنی نیست، ضمن آن‌که هلدینگ فولاد متیل و شرکت فولادگستر یزد با توجه به موقعیت مکانی این شرکت درصدد تامین مواداولیه از معادن کوچک و متوسط استان برای شرکت فولادمبارکه اصفهان هستند و در این امر، شرکت فولادگستر یزد کمک شایانی در شناسایی، عقد قرارداد و یا مشارکت با معادن کوچک در پیشبرد اهداف شرکت فولادمتیل و فولادمبارکه اصفهان داشته است.

مدیرعامل شرکت فولادگستر یزد در پایان با اشاره به ثبات اقتصادی در کشور، گفت: این مسئله که همواره گریبان صنعت و تولید کشور را گرفته است، در دو سال اخیر بسیار نمود داشته است، ضمن آن‌که دولت به عنوان بزرگ‌ترین نهاد اجرایی کشور نقش اساسی در این امر جهت بهبود فضای کسب و کار دارد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نام‌گذاری سال جدید با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، تمام موانع تولید و خدمت به مردم ایران با همیاری و همدلی تمام نهاد‌ها مرتفع گردد.

شایان ذکر است شرکت فولاد گستر یزد که در مرکز استان یزد واقع شده و ظرفیت تولید ساله آن یکصد هزار تن است، توانسته برای ۳۲ نفر به صورت مستقیم و ۶۰ نفر به‌طور غیر مستقیم ایجاد اشتغال نماید.

منبع: ماهنامه تخصصی پردازش

عناوین برگزیده