تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۰
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۴۷۷۸۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت اعلام کرد

افزایش ۴ شرکت به فهرست واحد‌های مجاز به صادرات شمش فولادی

‌می‌متالز - دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت در نامه‌ای به مدیرکل دفتر صادرات گمرک، از اضافه شدن ۴ شرکت به فهرست واحد‌های مجاز به صادرات شمش فولادی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، در تاریخ ششم بهمن‌ ماه جاری، سعید عباس پور (مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت) در نامه‌ای به علی شادمانی (مدیرکل دفتر صادرات گمرک کشور)، تعداد شرکت‌های تولیدکننده شمش که بدون نیاز به تأیید دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز به صادرات هستند را اعلام کرده است. طبق این ابلاغیه، مقررات صادرات تولیدکنندگان القایی همانند گذشته بوده و تغییری نداشته است.

در متن این نامه آمده است: «پیرو نامه شماره ۶۰/۳۶۲۹۹۴ تاریخ سوم بهمن ۱۴۰۰ به پیوست تصویر نامه شماره ۶۰/۲۶۲۴۷۶ تاریخ سوم بهمن ۱۴۰۰ دفتر صنایع معدنی وزارت متبوع در خصوص صادرات واحد‌های تولیدی شمش فولادی ارسال و به اطلاع می‌رساند: اضافه شدن (۴ شرکت) به فهرست واحد‌های مجاز به صادرات تا تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، جهت صادرات نیازی به تأیید دفتر صنایع معدنی در سامانه فرامرزی گمرک جمهوری اسلامی ایران (EPL) ندارد.

ضمناً نامه شماره ۶۰/۲۵۲۶۴۱ تاریخ ۲۲دی‌ ماه ۱۴۰۰ نیز در خصوص صادرات واحد‌های القایی به قوت خود باقی خواهد بود و در صورت تغییر متعاقباً اعلام خواهد شد. خواهشمند است دستور فرمایید مراتب یادداشت و به گمرکات اجرایی ابلاغ شود.»

درنهایت علی شادمانی، مدیرکل دفتر صادرات گمرک نیز در تاریخ ۹بهمن‌ ماه ابلاغیه فوق را عیناً به واحد‌های ستادی و گمرکات کل کشور ابلاغ کرده است.

منبع: اخبار اتاق ایران

عناوین برگزیده