تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۲۴۷۸۷۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش دوباره قیمت کویل نورد گرم فولادی CIS

‌می‌متالز - با توجه به افزایش قیمت سنگ آهن و قراضه فولادی و همچنین افزایش تقاضای داخلی روسیه، قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی از کشور‌های مستقل مشترک المنافع (CIS) افزایش یافت.

کویل نورد گرم فولادی

به گزارش می‌متالز، اگرچه تقاضا در بازار کویل نورد گرم فولادی صادراتی از کشور‌های مستقل مشترک المنافع CIS در هفته گذشته در حد متوسط ​​بود، اما تامین کنندگان نشان دادند که قیمت‌ها را افزایش خواهند داد.

فعالان بازار گزارش دادند که افزایش قیمت کویل نورد گرم به دلیل افزایش مجدد قیمت‌ها و تقاضا در ترکیه است که خریدار اصلی کویل نورد گرم فولادی صادراتی از کشور‌های حوزه CIS می‌باشد. همچنین وجود یک احساس صعودی کلی در سطح جهانی برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ در افزایش قیمت این محصول تاثیر داشته است.

به نقل از معامله گران قانون شکنی در خرید کویل نورد گرم فولادی ترکیه و افزایش قیمت‌های پیشنهادی از طرف هند باعث افزایش قیمت‌ها و تقاضا در چین و آسیا پس از تعطیلات سال نو قمری و بازی‌های المپیک زمستانی چین شده است.

منابع خبری اعلام کردند افزایش قیمت سنگ آهن همراه با افزایش قیمت قراضه فولادی، از دینامیک صعودی قیمت‌ها حمایت می‌کند. باید توجه داشت که در میان تقویت فصلی تقاضای داخلی روسیه، عرضه نیز محدود شده و حمایت بیشتری را ارائه می‌دهد.

ارزیابی قیمت‌ها نشان داد پیشنهادات شنیده شده برای کویل نورد گرم فولادی روسیه و اوکراین در اوایل هفته گذشته در محدوده ۸۲۰ – ۸۴۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه بود. این محموله اواخر آوریل بارگیری خواهد شد. این در حالی است که پیشنهادات اعلام شده در تاریخ ۲۰ ژانویه برای این محصول حدود ۷۷۰ – ۷۹۰ دلار در هر تن فوب گزارش شده است.

معامله گران خبر دادند در پایان هفته گذشته، قیمت کویل نورد گرم فولادی روسیه و اوکراین به ۸۵۰ – ۸۷۰ دلار در هر تن فوب افزایش یافت. اگرچه خرید همچنان ضعیف است و تقاضا بسیار با تاخیر انجام می‌شود، اما فروشندگان در قیمت گذاری خود ثابت قدم هستند.

اروپای جنوبی بازاری هدفمند برای تولید کنندگان کویل نورد گرم

علاوه بر ترکیه، بازار کویل نورد گرم فولادی اروپا نیز با ارائه قیمت‌های بالاتر برای این محصول که هفته گذشته در محدوده ۹۰۰ تا ۹۱۰ دلار در هر تن فوب بنادر شمالی روسیه متغیر بود، همچنان جذاب می‌باشد. در همین حال، اروپای جنوبی نیز بار دیگر به بازاری هدفمند برای تولید کنندگان کویل نورد گرم مستقر در کشور‌های مستقل مشترک المنافع تبدیل شد. با کاهش عرضه محصولات فولادی آسیایی، منابع، بازار فروش کویل نورد گرم فولادی به تمام مقاصد اروپایی در روز‌های آینده را رد نمی‌کنند.

فعالان بازار گزارش دادند چین همچنان وعده احیای پس از تعطیلات را حفظ می‌کند، در حالی که تقاضای داخلی هند افزایش یافته و تامین کنندگان این کشور به طور مداوم پیشنهادات خود را افزایش می‌دهند و خود را از مناطقی مانند ترکیه، خاورمیانه و شمال آفریقا و برخی از اروپا خارج می‌کنند. این امر باعث القای اعتماد بیشتر به سیاست‌های قیمت گذاری تولید کنندگان مستقر در کشور‌های مستقل مشترک المنافع می‌شود.

جو کلی بازار همچنان رو به صعود است، زیرا بسیاری از محموله‌های مربوط به ماه مارس قبلاً رزرو شده اند. باید توجه داشت که تعمیرات مداوم در دسترس بودن محصولات را کاهش می‌دهد و محصولات مرتبط با پایین دست و بالادست، مانند کویل پوشش داده شده و اسلب فولادی نیز شتاب بیشتری می‌گیرند.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده