تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۵۱۵۲۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

قیمت کویل نورد گرم چین در سیر نزولی قرار گرفت

‌می‌متالز - بر اساس اعلام منابع آگاه، قیمت‌های آتی کویل نورد گرم چین برای دومین روز متوالی در بحبوحه افزایش ریسک گریزی و تلاش‌های مستمر برنامه ریز دولتی چین برای تضمین عرضه و ثبات قیمت‌های زغال سنگ، کاهش یافت.

ارزیابی بازار داخلی کویل نورد گرم چین

به گزارش می‌متالز، در شرق چین (شانگهای) قیمت کویل نورد گرم (HRC) چین ۵،۱۳۰ – ۵،۱۵۰ یوان (۸۱۲ – ۸۱۵ دلار) در هر تن برآورد شد که با کاهش ۷۰ – ۹۰ یوانی در هر تن همراه بود.

در همین حال، پرمعامله‌ترین قرارداد آتی مربوط به ماه می‌کویل نورد گرم در بورس آتی شانگهای پس از جهش روز دوشنبه برای دو روز متوالی کاهش داشته است.

به نقل از متال بولتن، فعالان بازار این عقب نشینی را به سودجویی و ریسک گریزی در حال ظهور پس از افزایش قابل توجه قیمت کالا‌هایی مانند نفت خام، ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین، نسبت دادند.

یکی از تحلیلگران صنعت مستقر در شانگهای نیز در این زمینه خاطر نشان کرد: «سرمایه گذاران به طور موقت تمایل خود نسبت به میزان ریسک را تغییر داده اند، زیرا بازار حرکت صعودی پایداری ندارد. به همین دلیل، ما هنوز شاهد افزایش شدید تقاضا برای فولاد در چین نیستیم».

همچنین این تحلیلگر بر این باور است که، مقررات اخیر مقامات مرکزی در مورد بازار مواد خام نیز فعالان بازار را محتاط نگه داشته است.

علاوه بر این، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) روز چهارشنبه اعلام کرد که ظرفیت زغال سنگ با کیفیت بالا را برای حفظ تولید روزانه در سراسر کشور (بالای ۱۲ میلیون تن) افزایش می‌دهد تا از عرضه و ثبات قیمت‌های سوخت اطمینان حاصل شود.

معامله گران نیز در این باره به Fastmarkets گزارش دادند که میزان معاملات لحظه‌ای برای کویل نورد گرم کم بود و روند کاهشی قیمت‌های آتی تداوم دارد.

ارزیابی صادرات کویل نورد گرم چین

شاخص Fastmarckets برای کویل نورد گرم فولادی صادراتی، بندر اصلی ۸۶۴.۹۵ دلار در هر تن فوب چین برآورد شد که افت ۳۲ دلاری در هر تن را تجربه نمود.

همچنین، علیرغم نوسان قیمت‌های آتی، کارخانه‌های بزرگ چینی قیمت پیشنهادی خود را برای صادرات کویل نورد گرم SS۴۰۰ چین برای محموله‌های مربوط به ماه می‌بدون تغییر در ۸۹۵ – ۹۰۰ دلار در هر تن فوب چین (در روز چهارشنبه) حفظ کردند.

اما فعالان بازار گزارش دادند که معاملات با قیمت حدود ۸۸۰ دلار در هر تن cfr ویتنام برای محموله‌های مربوط به ماه آوریل و می‌منعقد شد که معادل ۸۵۰ دلار در هر تن فوب چین است.

یکی از تاجران مستقر در هانگژو در این زمینه معتقد است که این‌ها می‌توانند محموله‌های موجودی باشند. برخی معامله گران نیز اعلام کردند که معاملات کویل نورد گرم صادراتی چین در مقایسه با هفته گذشته کند شده و پس از کاهش قیمت آتی کویل نورد گرم، بورس آتی شانگهای آرام شده و خریداران تمایل چندانی به معامله ندارند.

با این حال، با توجه به شکاف عرضه ناشی از بحران روسیه و اوکراین برخی فعالان تجاری مستقر در هانگژو بر این باورند که هنوز تقاضا وجود دارد.

شنیده‌های بازار/ بورس آتی شانگهای

انتشار آتی داده‌های اقتصادی ژانویه و فوریه، کم شدن میزان تقاضا را تأیید می‌کند و برخی تحلیلگران صنعت مستقر در شانگهای در این زمینه معتقدند احتمالاً میزان تقاضا عامل اصلی تأثیر گذار بر بازار [فولاد]در میان مدت خواهد بود.

پرمعامله‌ترین قرارداد آتی مربوط به ماه می‌کویل نورد گرم با قیمت ۵۱۲۱ یوان در هر تن در روز چهارشنبه بسته شد که نسبت به روز سه شنبه ۹۹ یوان در هر تن کاهش داشت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده