تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۴۷۸۹۶

وزیر ارتباطات: مشکلات حل نشده زیادی در بخش پست کشور داریم

وزیر ارتباطات: مشکلات حل نشده زیادی در بخش پست کشور داریم
‌می‌متالز - وزیر ارتباطات با بیان این که شرکت پست باید به یک اپراتور پستی هوشمند در انقلاب اسلامی تبدیل شود گفت: مشکلاتی در این حوزه وجود دارد که دوستان بخش زیادی از آن‌ها را تا کنون حل کردند و بخش زیادی از آن هم باقی مانده است.

به گزارش می‌متالز، وزیر ارتباطات در مراسم آیین افتتاح سیستم سورتینگ هوشمند مرکز تجزیه و مبادلات کشور گفت: عرصه ارتباطات و فناوری زندگی بشر را زیر و رو کرده و همه‌ی عرصه‌های زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است؛ آموزش و فرهنگ و اقتصاد و امنیت و سیاست و رسانه و همه‌ی این‌ها متأثر از این فناوری بسیار راهبردی شده اند. در دوره‌ی شیوع کرونا، وابستگی بشر به این فناوری کلیدی بیش از گذشته شده است، شاید کار‌هایی که قبلا تصور نمیشد در کمتر از ١ سال انجام شود با کار و مجاهدت شبانه روزی جوانان این کشور در مدت کوتاهی انجام شد که نمونه‌هایی در حوزه‌های مختلف وجود دارد.

وی افزود: ارتباط این فناوری با شرکت ملی پست این است که در این دوران که همه‌ی کسب و کار‌ها تعطیل شدند و همه‌ی فرآیند‌ها به سمت غیر حضوری شدن رفت، آنجا که نیاز به حضور و جا به جایی بود، همچنان شرکت ملی پست حضور داشت؛ اگر چه کار بقیه کسب و کار‌ها کم شد و دورکاری و کاهش ساعت کاری و از راه دور کار کردن و در کنار خانواده بودن بیش از گذشته برای بقیه‌ی کسب و کار‌ها بود، اما شرکت ملی پست بر عکس کار و حضورش بیشتر شد و سیر محصولات و بسته‌های پستی مردم بیش از گذشته شد و در حال حاضر حداقل نسبت به مدت مشابه در گذشته دو تا سه برابر شده است و این بدین معناست که بین دو تا سه برابر بیشتر باید کار می‌شد آن هم در شرایطی که درآمد‌های شرکت ملی پست به دلیل الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات کاهش پیدا کرده بود.

وزیر ارتباطات در خصوص مدیرعامل جدید شرکت ملی پست اظهار داشت: «در دوره‌ی جدید شرکت ملی پست که با مدیریت دوست و برادر عزیزم جناب آقای دکتر لیائی از دیروز شروع شده است و از امروز ایشان به طور رسمی مسوولیت را به عهده گرفتند وان شاالله پست جمهوری اسلامی ایران تبدیل به یک اپراتور پستی هوشمند در انقلاب اسلامی تبدیل شود، لازمه‌ی این موضوع این است که اولا به سرمایه‌های انسانی شرکت ملی پست به شکل جدی توجه شود. مشکلاتی در این حوزه وجود دارد که دوستان بخش زیادی از آن‌ها را تا کنون حل کردند و بخش زیادی از آن هم باقی مانده است.

وی در ادامه گفت: به هر حال بالاترین سرمایه‌هایی که پست دارد نیروی انسانی و اعتمادی ست که مردم به پست دارند، بسیاری از خاطره‌های دوران کودکی خیلی از ما با همین نام گره خورده که یک اعتبار بسیار بزرگ برای شرکت ملی پست محسوب می‌شود، این دو سرمایه را پست به کار می‌گیرد که بتواند به یک پست هوشمند در انقلاب اسلامی که پشتوانه‌ی توسعه‌ی اقتصادی در کشور خواهد بود، تبدیل شود. لازمه‌ی این کار این است که در همه‌ی مراحل از قبول تا تفکیک و تجزیه و توزیع، بتوانیم هر چه قدر که می‌توانیم از فناوری‌های روز استفاده بکنیم که هم کار همکارانمان را در خود شرکت راحت بکنیم و هم کار مردم را و طعم شیرین استفاده از فناوری را در شرکت ملی پست به مردم عزیزمان بچشانیم. امروز یک گام بزرگ در این حوزه برداشته شده که افتتاح بزرگترین سامانه تفکیک هوشمند است که قدمی است برای اینکه بتوانیم به آن چشم انداز دست پیدا بکنیم.

زارع‌پور در انتهای سخنان خود افزود: نکته‌ی مهم دیگری که می‌خواهم به آن اشاره کنم، این است که انتظار من از دوستان در دوره‌ی جدید این است که ما همت شما و عزیزان در هیات مدیره محقق شود افزایش رضایتمندی مردم است که سرمایه‌ی اجتماعی پست به آن وابسته است، و این سرمایه با افزایش رضایتمندی مردم، با ارتقای سطح کیفی خدمات، با متنوع کردن خدماتی که پست میتواند ارائه کند، با کاهش هزینه‌ی تمام شده‌ای که ما می‌توانیم واقعا رویش کار بکنیم، صورت می‌پذیرد و انتظار می‌رود که با همه‌ی اقدامات از این دست که همگی در راستای رسیدن به پست هوشمند در انقلاب اسلامی است، لبخند رضایت را بر لب مردم عزیزمان بیش از گذشته داشته باشیم که یاد و خاطره‌ی خوشی که از ما از پست و پستچی در گذشته داشتیم برای نسل جدید هم محقق شود.

محمود لیائی نیز، در گزیده‌ای از سخنان خود اظهار داشت: موضوعی که مقام عالی وزارت تاکید بسیاری بر آن داشتند بحث استفاده مفید و موثر، با بهره‌وری بالا از منابع انسانی شرکت پست است که قشر خیلی زحمت‌کشی هستند و دغدغه‌های بسیاری برای آنان وجود دارد و توان اصلی ما باید برای رفع این دغدغه‌ها باشد تا بتوانیم خدمتگذار خوبی برای عزیزان داخل شرکت ملی پست باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست اضافه کرد: نکته بعدی در خصوص جایگاه پست است که درحال حاضر باید به عنوان یک اپراتور هوشمند به آن نگاه بکنیم و تجربیات کشور‌های مختلف را در آن بکار ببریم تا جایگاه ما در وضعیت بهتری قرار بگیرد که نمونه‌ای برای دیگر کشور‌ها و مخصوصا جهان اسلام قرار بگیرد.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده