تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۴۷۸۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تجارت روسیه و آمریکا با وجود تنش‌ها افزایش می‌یابد

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی و صنایع روسیه اعلام کرد که تجار روسی و آمریکایی با وجود تنش‌های سیاسی بین دو کشور، قصد جدی برای گسترش همکاری دارند.

به گزارش می‌متالز، سرگئی کاتیرین، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع روسیه در گفتگو با تاس اعلام کرد که تجار روسی و آمریکایی با وجود تنش‌های سیاسی بین دو کشور، قصد جدی برای گسترش همکاری دارند.

وی گفت: تجار هر دو کشور به طور جدی قصد ادامه همکاری دارند که فرصت‌های کاملاً مطلوبی برای آن وجود دارد؛ و این موضوع علیرغم تنش‌های ژئوپلیتیکی بین ایالات متحده و روسیه پیگیری می‌شود.

ولادیمیر پادالکو، نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنعت روسیه نیز همین دیدگاه را دارد. وی خاطرنشان کرد که رشد تجارت روسیه و آمریکا کاملاً تأیید می‌کند که تجار دو کشور قصد افزایش همکاری دارند.

پادالکو به ارقام ارائه شده توسط سرویس گمرک فدرال روسیه اشاره کرد که بر اساس آن گردش مالی تجاری روسیه و آمریکا در ۱۱ ماه سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد افزایش یافت و به بیش از ۳۱ میلیارد دلار رسید.

صادرات روسیه با ۶۳ درصد افزایش به ۱۶ میلیارد دلار رسید، در حالی که واردات با ۲۸ درصد افزایش به بیش از ۱۵ میلیارد دلار رسید.

وی توضیح داد: در نتیجه، حجم تجارت روسیه و آمریکا در ۱۱ ماه سال ۲۰۲۱ به رکورد ۳۱ میلیارد دلاری قبلی تجارت دوجانبه ثبت شده در سال ۲۰۱۱ رسید.

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنعت روسیه همچنین تأکید کرد که بیش از ۱۱۰۰ شرکت آمریکایی در بازار این کشور فعالیت می‌کنند.

طبق برآورد اتاق بازرگانی آمریکا در روسیه، سرمایه‌گذاری انباشته شرکت‌های آمریکایی در روسیه بیش از ۹۶ میلیارد دلار است که ۹ برابر ارقام رسمی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده