تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۸
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۲۴۷۹۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
طی سال ۲۰۲۱ میلادی روی داد:

اشتهای بی سابقه اژد‌های زرد در تولید زغال سنگ

‌می‌متالز - چین طی سال ۲۰۲۱ میلادی به رکورد بی سابقه تولید ۴ میلیارد و ۷۰ میلیون تن زغال سنگ دست یافت.

به گزارش می‌متالز به نقل از گاردین، تولید زغال سنگ چین طی سال گذشته میلادی با رشد ۴.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی به رکورد بی سابقه تولید ۴ میلیارد و ۷۰ میلیون تن رسید. این میزان تولید را می‌توان ضربه‌ای به فعالان محیط زیست پس از مذاکرات اقلیمی سازمان ملل متحد دراجلاس کاپ ۲۶ در گلاسکو دانست.

چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده زغال سنگ جهان، طی دسامبرسال گذشته ۳۸۴ میلیون و ۶۷۰ هزار تن زغال سنگ استخراج کرد و به راحتی از رکورد ۳۷۰ میلیون و ۸۴۰ هزار تن مربوط به نوامبر ۲۰۲۰ میلادی عبور کرد. علت این امر، درخواست دولت از معدنکاران برای تولید حداکثری به منظور کمک به رشد اقتصادی کشورعنوان شده است.

همچنین طی سال ۲۰۲۱ میلادی تولید این ماده معدنی در چین به رکوردی جدید رسید. زیرا به منظور حفاظت از منابع انرژی در بحران گاز زمستانی، دولت به تشویق معدنکاران برای افزایش تولید سوخت‌های فسیلی روی آورد.

علاوه بر این، سازمان بین المللی انرژی پیش بینی کرده بود که مصرف جهانی زغال سنگ، بزرگترین منبع انتشار گاز‌های گلخانه‌ای جهان، طی سال ۲۰۲۱ میلادی به سطح بی سابقه‌ای خواهد رسید. علت آن را نیز افزایش تقاضای انرژی برای شروع دوباره اقتصاد‌های جهانی پس از همه گیری ویروس کرونا عنوان کرده بود.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده