تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۵
بازدید: ۳۳۵
کد خبر: ۲۴۸۰۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی تاکید کرد:

شفاف سازی روند عرضه با درج قیمت تولیدکننده

‌می‌متالز - معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی در جلسه توجیهی فرایند قیمت تمام شده در سطح عرضه که در راستای آگاه سازی و اطلاع رسانی این طرح انجام شد، بر شفاف سازی روند عرضه با درج قیمت تولیدکننده تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، یوسف پایدار در این جلسه توجیهی که با حضور نماینده جهاد کشاورزی و بازرسان سازمان صمت استان برگزار شد، از تداوم اقدامات نظارتی در سطح بازار به صورت میدانی و سیستمی خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل درج قیمت تولیدکننده (تمام شده) به جای قیمت مصرف‌کننده بر روی کالا، افزایش قیمت برخی کالا‌ها در نظام توزیع است.

وی با بیان اینکه هدف از این طرح صیانت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است، افزود: جلوگیری از تخلفات صنفی از جمله گرانفروشی و تبلیغ تخفیفات غیر واقعی یکی از عمده‌ترین دلایل اجرای طرح یاد شده می‌باشد و کنترل قیمت کالا‌های مصرفی خانوار در جهت تامین معیشت مردم دغدغه مسئولین استانی است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان ادامه داد: حذف حاشیه سود‌های غیرمتعارف، واقعی شدن قیمت تولیدکنندگان برای کاهش مالیات و حذف درج قیمت غیرواقعی روی کالا از دیگر مواردی است که با درج قیمت تولیدکننده محقق خواهد شد.

گفتنی است جلسه توجیهی فرآیند قیمت تمام شده در سطح عرضه پیش از ظهر دیروز در محل سازمان صمت آذربایجان شرقی تشکیل و فرایند مرتبط با قیمت تمام شده کالا‌های مشمول و نحوه نظارت و بازرسی در واحد‌های خرده فروشی و بنکداران بر اساس دستورالعمل ابلاغی بحث و بررسی شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده