تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۴۸۰۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

عملیات اجرایی تکمیل زنجیره فولاد کردستان سال آینده آغاز می‌شود

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان از آغاز عملیات اجرایی زنجیره فولاد کردستان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا احمدی اظهار داشت: مناقصه‌های طرح تکمیل زنجیره فولاد کردستان در قالب ۲ پروژه شامل آهن اسفنجی بیجار و فولاد سازی قروه برگزار شده و عملیات اجرایی هر ۲ طرح در ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.

وی افزود: عملیات اجرایی پروژه آهن اسفنجی بیجار با ظرفیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن و پروژه فولاد سازی قروه با ظرفیت یک میلیون تن پس از عقد قرار داد و ابلاغ قرارداد به برنده مناقصه ها، آغاز خواهد شد.

مدیرعامل صنایع فولاد کردستان تصریح کرد: با تکمیل این ۲ پروژه، خام فروشی در کردستان متوقف خواهد شد.

او با اشاره به اینکه محصول نهایی آهن اسفنجی بیجار خوراک کارخانه فولاد سازی قروه است تشریح کرد: با تصمیمات سرمایه گذاران شرکت صنایع فولاد کردستان، پس از آغاز عملیات اجرایی پروژه آهن اسفنجی در بیجار، احداث پروژه فولاد سازی هم آغاز خواهد شد.

احمدی اظهار داشت: آب مورد نیاز پروژه بیجار از محل پساب تصفیه خانه فاضلاب بیجار و برق مورد نیاز هم به میزان ۳۰ مگاوات از طریق شبکه سراسری توزیع برق کشور تامین خواهد شد.

او با اشاره به ضرورت تقویت زیر ساخت‌های جاده‌ای برای حمل و نقل محصول نهایی پروژه آهن اسفنجی گفت: عملیات ۲ بانده کردن راه بیجار به قروه و پیگیری خط راه آهن زنجان به قروه از مسیر بیجار هم توسط نمایندگان مجلس در دست اقدام است.

مدیرعامل صنایع فولاد کردستان با بیان اینکه اشتغال مستقیم پروژه آهن اسفنجی ۵۰۰ نفر و غیر مستقیم آن پنج هزار نفر خواهد بود گفت: نیرو‌های مورد نیاز از طریق آزمون استخدامی جذب خواهند شد.

پروژه آهن اسفنجی بیجار با ۷ درصد پیشرفت و سرمایه گذاری ۵۶ درصدی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و ۴۴ درصدی ایمیدرو در حال انجام است.

کارخانه آهن اسفنجی ۱.۶ میلیون تنی شهرستان بیجار به مرحله انتخاب پیمانکار رسیده است و همزمان با این پروژه، عملیات اجرایی دو کارخانه گندله سازی یک میلیون تنی صبا امید و ۸۰۰ هزارتنی کاوان در بخش کرانی آغاز شده است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

عناوین برگزیده