تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۰۹
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۷۴۸۲۸

پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین

‌می‌متالز - مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور از پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین خبر داد و گفت: اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی سفر رییس جمهور به این پروژه عمدتا برای پرداخت مطالبات پیمانکار است.

به گزارش می‌متالز، منوچهر صفری روز سه‌شنبه افزود: در سفر رییس جمهور به استان زنجان ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین اختصاص داده شد که قرار است این اعتبار ظرف سه سال (تا سال ۱۴۰۲) تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین در زمان حاضر در چهار قطعه در دست اجرا و تکمیل است، اظهار داشت: در زمان حاضر پیمانکان این پروژه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان مطالبه دارند.

صفری تصریح کرد: از آنجایی که پروژه پیشرفت خوبی دارد تلاش این است که در مقطع فعلی ۱۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات اختصاص یافته برای پروژه را دریافت کنیم تا مطالبات پیمانکاران تامین شود چراکه در این صورت روند اجرای پروژه شتاب بیشتری می‌گیرد.

۲خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین، یکی از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار استان زنجان بوده که عملیات اجرایی آن از سال ۸۳ آغاز و کار اجرایی آن پس از مدتی وقفه، از سال گذشته دوباره فعال شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده