تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۳۷
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۳۰۹۸۲۰

میزان جا به جایی بار در راه آهن شمالغرب کاهش یافت

‌می‌متالز - مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: میزان جا به جایی بار از این منطقه ریلی در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل ۳۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، منوچهر صفری روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۵ میلیون تن کیلومتر بار خالص طی سه ماهه نخست سال جاری از راه آهن منطقه شمالغرب جا به جا شد.

وی یادآور شد: این میزان در مدت مشابه سال قبل ۱۲۸ میلیون تن کیلومتر بود.

مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور به کاهش ۳۰ درصدی تن کیلومتر بار ناخالص حمل شده اشاره کرد و گفت:در مدت یاد شده بار ناخالص حمل شده ۱۷۳ میلیون تن کیلومتر ثبت شد که در مدت مشابه قبل ۲۴۸ میلیون تن بود.

مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: طی سه ماهه نخست امسال از این منطقه ریلی، کنسانتره سنگ آهن، غلات و نهاد‌های دامی، نفت کوره، شمش روی و آهن، گندله، خمیر کاغذ و گوگرد جا به جا شده است.

وی اضافه کرد: علت کاهش در تن کیلومتر‌های خالص و ناخالص حمل شده به دلیل افت بار ورودی از نواحی همجوار، آذربایجان، شمال و تهران است.

این مسوول ادامه داد: افت تناژ بارگیری به علت تعطیلی موقت جایگاه بارگیری سلطانیه به دلیل ابلاغ نشدن قرارداد خرید از طرف کارفرما است که پیگیری‌ها در این خصوص با همکاری واحد‌های ستادی به صورت ویژه ادامه دارد.

وی اظهار داشت: درصدد جذب و حمل بار‌های جدید و بالقوه و افزایش سهم منطقه در سال جاری با انجام مطالعات و تحقیقات بازار و شناسایی بار‌های ریل پسند منطقه هستیم که با همکاری و مشارکت شرکت‌های حمل و نقل ریلی محقق می‌شود.

تخلیه بار در ایستگاه بین المللی بناب با کد ۰۷۱۰ فعال است.

ایستگاه بین المللی بار بناب یک ایستگاه بعد از سلطانیه است و ۲ ایستگاه باری دیگر نیز در راه آهن منطقه شمالغرب کشور و در استان‌های قزوین و آذربایجان فعال دارد که در این ایستگاه‌ها ترانزیت کالا‌های داخلی و خارجی انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده