تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۳۷
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۶۸۲۱۴
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان مطرح کرد:

شهریور ماه؛ پایان انتظار ۱۹ ساله اتصال راه‌آهن به شهرک‌صنعتی زنجان است/ اتصال منطقه ویژه اقتصادی زنجان به راه‌آهن پیگیری می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه تجهیزات ریلی وارد استان شده است گفت: طبق قولی که استاندار از مدیر‌عامل راه‌آهن شمالغرب گرفته‌اند، پایان شهریور‌ماه اتصال راه‌آهن به شهرک صنعتی زنجان بعد از قریب به دوهه محقق خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، ناصر فغفوری اظهار داشت: علاوه بر شهرک صنعتی اشراق، منطقه ویژه اقتصادی زنجان نیز در منطقه شمالغربی زنجان که یک منطقه‌ای تقریبا محروم می‌باشد قرار دارد با این وجود نگاه متفاوتی در این منطقه اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که باید سریعا عملیاتی شود این است که اولین شهرک صنعتی استان به راه‌آهن سراسری متصل شود، افزود: به محض اینکه خط ریل زنجان به شهرک متصل شود از طریق ریل سراسری زنجان به کل کشور و حتی به دلیل سراسری بودن به خارج از کشور ارتباط خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اقدامات خوبی توسط شرکت راه‌آهن شمالغرب و شرکت شهرک‌های صنعتی انجام شده و کار‌های عمرانی حدود ۹۶ درصد انجام شده است، اما نیاز است ۴ درصد باقی مانده را نیز شهرک سریعا بارانداز‌ها را نهایی کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تجهیزات ریلی وارد استان شده است تصریح کرد: قولی که استاندار از مدیر‌عامل راه‌آهن شمالغرب گرفته‌اند، پایان شهریور‌ماه اتصال راه‌آهن به شهرک صنعتی بعد از قریب به دوهه محقق خواهد شد.

فغفوری با بیان اینکه با اتصال شهرک صنعتی اشراق به راه آهن بسیاری از مشکلات حمل و نقلی در استان حل خواهد شد، ابراز داشت: به دلیل موقعیت شهرک صنعتی، کامیون‌ها از داخل شهر خصوصا کوی فرهنگ عبور می‌کرد و مشکلاتی ایجاد می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: با اتصال شهرک صنعتی به راه‌آهن در شرکت‌های راشا‌کاسپین، شرکت‌های اقماری ایران ترانسفو، سرجین بافت از حمل مواد اولیه از طریق ریل یک جهش ایجاد خواهد شد و محصولات نیز صادراتی به راحتی جابه‌جا خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان گفت: به دنبال این هستیم بعد از اتصال این شهرک، سازمان عامل منطقه اقتصادی بتواند ۳.۵ کیلومتر منطقه ویژه اقتصادی را به راه‌آهن در آینده متصل کند با این امر منطقه اقتصادی زنجان جزو انگشت شمار مناطقی خواهد شد که علاوه بر عبور ریل از داخل آن، هواپیما نیز از این محل رد خواهد شد که این دو امر تاثیر قابل توجهی بر رونق اقتصادی استان خواهد داشت. 

منبع: خبرگزاری موج رسا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده