تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۶۸۱۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری

شتاب گرفتن ساخت راه آهن رشت – آستارا با دستور رئیس جمهور

‌می‌متالز - استاندار گیلان: باید از زمین‌های بدون استفاده شهرک‌های صنعتی در مسیر رونق تولید، استفاده بهینه کرد.

به گزارش می‌متالز، دکتر اسدالله عباسی در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به اینکه ۲ موضوع تسهیلات و اشتغال بیشترین مطالبات مردم در سفر‌های استانی دولت است، گفت: باید توزیع منابع و اجرای طرح‌های توسعه‌ای مناطق محروم در اولویت قرار گیرد.

وی با تاکید بر توسعه شهرک‌های صنعتی در مناطق محروم و اشتغالزایی برای جوانان، افزود: برای جلوگیری از حاشیه نشینی شهر‌ها، باید به مردم مناطق محروم بیشتر توجه شود.

شتاب گرفتن ساخت راه آهن رشت – آستارا با دستور رئیس جمهور
شتاب گرفتن ساخت راه آهن رشت – تهران با دستور رئیس جمهوراستاندار گیلان بر لزوم واگذاری زمین‌های شهرک‌های صنعتی به افراد متقاضی تأکید کرد و از فرمانداران خواست تا هرچه سریع‌تر برای تعیین تکلیف این زمین‌ها، آن‌ها را از افراد بدون صلاحیت خلع ید کرده و به فعالیت‌های تولیدی اختصاص دهند.

دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه تسهیلات وجوهی است که دولت نزد بانک‌ها به امانت گذاشته، افزود: بانک‌ها باید به محض آماده شدن مستندات مردم برای دریافت تسهیلات، بدون معطلی این تسهیلات را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه منابع بانکی گیلان مختص همین استان است، اضافه کرد: بانکی که منابع درون استانی را به استان دیگر بدهد، شتاب گرفتن ساخت راه آهن رشت – تهران با دستور رئیس جمهور خیانت کرده است.

شتاب گرفتن ساخت راه آهن رشت – آستارا با دستور رئیس جمهور
استاندار گیلان بر شرایط زندگی مردم و لزوم حفظ اشتغال موجود تأکید کرد و گفت: کمیته‌ای زیر نظر کارگروه سرمایه گذاری استان برای نظارت بر تحقق تعهد اشتغال استان تشکیل می‌شود.

دکتر اسدالله عباسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر روسای جمهور روسیه و ترکیه به ایران اسلامی و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تسریع در احداث راه‌آهن رشت - آستارا و تکمیل کریدور شمال – جنوب، افزود: با دستور رئیس‌جمهوری، به زودی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه راه آهن رشت - کاسپین و رشت - آستارا خواهیم بود که به طور مستقیم و غیرمستقیم در اشتغالزایی مؤثر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده